Weekend in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Weekend in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Weekend in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Nelly

02 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zondag

Afgesproken om vandaag samen met Steven naar de hotspring te gaan in Sankampaeng op de scooter.
De receptie hier regeld alles. Spet handig de scooter wordt terplekkt bezorgd en opgehaald.
Rond half 10 stap ik stoer op het dingetje, met Steven achterop. Op naar ons ontbijt.
Heerlijk uitgebreid ontbijt gehad, ei, brood, ham, spek, jam, fruit, thee en juice. Wat wil een mens nog meer als ontbijt. Ikke nie veel meer.

Zo weer op de scooter om zo snel mogelijk de stad uit te zijn. Naar een beetje gekriskras door klein straatje, Soi of Lane, toch op de juiste weg terecht gekomen.
Helemaal blij eindelijk weg uit de stad en een beetje het platte land van Thailand bekijken.

De spring gevonden, maar echt een touritisch iets. De bron is een aanslagen put, met leidingen naar een groep met stenen, zodat het water er onregelmatig de "grond" uitkomt.
Tis wel super heet, er hangen allemaal netjes met eieren in het water, dus binnen een paar minuten en heerlijk hard of zacht gekookt ei.

Heerlijk in het park blijven hangen, voetjes in het warme water, pff met dit warme weer, maar wel lekker. Tis een aftakking van de hoofdbron, anders zouden onze voetjes verbranden.
En weer hop op de scooter richting de drukte van Chiang Mai. Op zoek naar de zilveren tempel. Moet ergens in de buurt zijn. Linkse en rechts wat kleine straatjes in gereden en jaaaaa gevonden. Super mooi om te zien, maar helaas morgen vrouwen niet binnen. Zou slecht voor het gebouw, maar ook voor ons zijn.

Dus Steven heeft een paar mooie kiekjes voor mij genomen van de binnenkant. Indrukwekkend hoe ze in de werkplaats bezig zijn om stukken te maken voor de tempel, allemaal grote zilveren platen die met teer bewerkt worden om de plaat hard te maken. Zodat ze er patronen in kunnen timmeren, echt monniken werk.
Helemaal blij van een dagje weg uit de stad op naar de zondagavondmarkt, druk maar wel leuk, heerlijke eet stalletjes, vanalles lekker te krijgen. Hier krijg je je buikje wel rond. Als je een dikke portomenee hebt gaat deze hier echt wel leeg ;-)

En als afsluiter van de dag nog een voetmassage van een uurtje voor 200 bath, €4.45, das dus bijna voor niks.
Heerlijk om hierna je bedje in te schuiven en lekker slapen.

Ps fotos volgen van de week

• 04 Maart 2014 - 18:41

Bert En Anneke Ensing:

Hoi Nelly

Hoorde vandaag dat je op reis was gegaan en dacht, ga je even op zoeken. Wat doe je veel leuke dingen, een hele belevenis. Wij zijn helemaal niet jaloers............
    Leuk om de verslagen te lezen e een voorstelling te maken hoe het daar zal zijn.
    Veel reisplezier! Groetjes Bert en Anneke

• 05 Maart 2014 - 18:39

Jannie Hoekman:

Wat een leuke dag! Lijkt me best eng op zo'n scooter op onbekende wegen......maar ja ik ben niet zo'n held. Zo te horen is het eten er prima, nog geen last ervan gehad? Nog een paar dagen cursus, kijk uit naar je volgende avonturen.