Erawan national park - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Erawan national park - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Erawan national park

Blijf op de hoogte en volg Nelly

05 April 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Heerlijk geslapen vannacht, twas ook aardig afgekoeld gisteren naar die stevige regenbui.
Weer het zelfde ontbijt, 2 sneetjes wit brood, gebakken eitje, 2 mini banaantjes, 3 komkommer schijfjes en 2 tomaten schijfjes tja dat was het wel.

Spullen weer in de rugzak. Bikini aan, handdoek mee.
We gaan vandaag naar de mooiste waterval van Thailand in het nationaal park Erawan.

Om half 9 staan we met zijn alle paraat met ons hele hebben en houden. De Engelse dames en nog een stel gaan naar de zelfde plek, de rest heeft het programma van mij gisteren.

Tis nog aardig bewolkt, maar wel al warm. Dus wordt eren klef dagje vandaag.
Nog een dik half uur rijden en we zijn in het park, tis nie druk das weer meegenomen.
De waterval bestaat uit 7 etappes en iedere etappe heeft een naam. We, met zijn 3 tjes besluiten om eerst helemaal naar boven te gaan en op de terugweg ergens te gaan zwemmen.
Halverwege gaan we tuurlijk al met de voetjes in het water en de vissen knabbelen dan heerlijk aan je voeten als je ff in het water staat. Blijft een raar gevoel.
Tot aan het 4e plateau is het allemaal netjes aangelegd, maar hierna is het en stijl bospad met rotsen, boom wortels, zand etc.
Dus lekker klimwerk. Op sommige plekken hebben ze een houten trap gemaakt of op andere plaatsen wat stenen uitgehakt zodat je naar boven kunt.
Tis een hele klim naar..... Mtr. Mooie verschillende watervallen, als de regentijd geweest is zal er zeker veel meer en grotere watervallen zijn. Maar voor nu was het ook al bijzonder.
Boven aangekomen, bezweet en moe worden we verrast door een heerlijk, blauw, helder water. Echt druk is het nog niet.
Snel uit de kleren en het water in. Ooooo, das een echte verademing. Maar zodra je rustig ergens zit of staat knabbelen de vissen al aan je benen en voeten. Niet erg maar je schrikt er gewoon van. Na deze geweldige verkoeling gaan we weer opweg naar beneden, tis ook terug een hele klim.
Onderweg komen we heel veel mensen tegen die nog omhoog gaan, tis ondertussen al rond de middag en dat wil zeggen, heeeeel erg warm.
Zwetende en puffende komen voorbij.
Wij blij dat we al een heerlijke verkoeling hebben gehad, want wij hebben nergens last van :-)
Alle baden worden druk bezocht, gelukkig waren wij vroeg.
Halverwege begint de lucht te vertrekken en uiteindelijk valt er regen. Niet zo veel maar genoeg. Als we beneden zijn is het lunch tijd, dus lekker droog zitten.
Weer buiten aangekomen schijnt de zon en het is ook direct weer warm.
Gelukkig gaan we direct de bus in.

Bij de waterval.... Van gisteren is het verzamelpunt. Iedereen is hier weer en wordt verdeeld over de bussen, Bangkok/tijgers. Onze bus is redelijk vol, bagage van 7 personen en alle passagiers. Past allemaal perfect. 2.5 uur rijden en we zijn weer in Bangkok. Moet nog wel een stukje lopen maar das zo weer gepiept.

Ben bij het hostel van van de week en ga nu in effen dorm, slaapzaal, slapen. Want hier is airco vannacht, YES.

Spullen neer gezet en op naar een Mojito in de Wunderbar om de hoek en een overheerlijke green curry. Ook in Bangkok is het afgekoeld en heerlijk om buiten te zitten.

Morgen moet ik om de hoek bij het nouve city hotel zijn om half 9, dus dat wordt een makkie.

En dan op naar Cambodja.

• 06 April 2014 - 11:02

Jolanda:

Veel plezier in Cambodja, jij vertrek uit Bangkok, en ireen Wüst is er net aangekomen, je had haar zomaar tegen kunnen komen. Doe voorzichtig en geniet met vole teugen. Gr. jolanda

• 06 April 2014 - 12:46

Sylvia:

Heb weer met plezier je verslag gelezen.
    Een prachtige tocht, ook aan de foto's te zien.
    Jouw gevoel bij de olifanten kan ik me wel voorstellen.
    Hele goede reis naar Cambodja en veel plezier.

Momenteel worden er 2 meisjes van 22 en 21 jaar vermist in Panama.
    Die zijn nog gezien op een bepaald bergpad, ze gingen een bergwandeling maken naar een vulkaan.
    Er wordt naarstig naar hen gezocht daar.

Pas a.u.b. heel goed op Nel.
    Lieve groetjes en een knuffel
    Sylvia

• 20 April 2014 - 10:28

Jolanda:

Weer genoten van je verhaal, chapeau....blijf genieten, en let goed op jezelf!

• 24 April 2014 - 23:25

Gerard:

He Nelly, al weer terug uit Cambodja ? hebben ze daar geen internet ? zie al twee week geen verhaal van je.Hoop dat het nog steeds heel mooi is, en niet al te warm.