Weer een dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Weer een dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Weer een dagje Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nelly

02 April 2014 | Thailand, Bangkok

7 uur zet ik mijn voetjes naast het bed, zeg maar plank, ga ff snel douche in de wc/badkamer, alles is in 1 hier, das normaal.
Voordat ik in mijn kleren zit heb ik het al weer warm, hier komt weinig frisse lucht.
Spullen weer inpakken en afgeven bij de receptie, zodat ik niet alles mee hoef te zeulen. Straks maar op zoek naar iets anders of weg uit Bangkok.

De rit gaat voorspoedig, boot zit mee, wandelen is een stuk korter en ben om 8.20 al bij de ambassade van Vietnam. Tegen 9.00 uur gaat het loket pas open, zou half 9 zijn, maar geloof dat ze het druk hebben :-) Er zijn maar een paar mensen voor me, maar ga toch maar ff aan het andere loket informeren, geen probleem, ze duwt mijn paspoort gewoon onder de neus van de ambtenaar die de visums regeld, dus eigenlijk kruip ik voor, maar lijkt hier geen problerm te zijn. Na betaling van 400 bath en op een geeltje de juiste datum te hebben geschreven moet ik ff 15 min wachten en dan staat er met de hand een nieuwe datum op met een extra krabbel. Pffff das geregeld. Weer helemaal blij :-))

Vindt een ander hostel, beter, nieuwer en goedkoper ennnnn niet zo warm. En het mooiste is het is maar 2 deuren verder als het andere, yes weer happy.
Ben ook een beetje moe van het regelen en besluit om de reis naar Kanchanaburi niet zelf uit te pluizen, ja lekker lui en ik voel me er helemaal happy bij, besluit om 3 dagen en 2 nachten de omgeving daar te gaan verkennen, alles is geregeld, eten, slapen, attracties, heen/terugreis.En dat alles voor nog geen 2450 bath, en goede 57 euro. Mmm das nie veel en zelf niet de zorgen.

Zo goed slaapplekje geregeld, tour voor de aankomende dagen, en nu......
Tijd voor ontbijt en dan besluit ik om naar chinatown te gaan, wel kort geweest met de fiets van ome Co, maar nu wil ik meer zien. Na een paar keer geholpen te zijn door een toektoek chauffeur om me op de juiste weg te brengen, heb ik het gevonden.
Meega groot dat, zoals ze het hier noemen, exportcentrum. Bijna alles is er te koop maar wel in een veelvoud. Loop ff een zilverwinkeltje in en koop 12 paar oorbellen, van die kleintje die ik altijd heb, voor maar liefst 120 bath en das een boel geld (€ 2,80) nie dus kost geen drol. Mmm mocht ik nog in mijn reis in Bangkok komen, weet ik waar ik mijn souvenirs ga halen :-)

Tegen 4 uur heb ik de weg uit het doolhof terug gevonden, blijkt heel simpel te zijn, maar altijd achteraf. Loop lekker terug naar mijn hostel en besluit onderweg nog een kleinigheidje te eten want ben een beetje dizzie, iets te weinig gegeten en te veel vocht verloren en dan helpt water alleen niet echt.

Douche en op naar een hapje eten maar eerst....... Mojito time :-) Onder het schrijven van mijn verslag is het heerlijk om deze te nuttige, ook vandaag weer in de Wunderbar. Maar ok nu blijft het te warm. Het is zo heet dat je 2 ltr. water drinkt en 4 ltr. uit zweet.

Morgenvroeg om 7.00 uur wordt ik opgehaald en besluit dan ook om niet al te laat naar bed te gaan.

  • 03 April 2014 - 10:09

    Joris:

    Whooo gevonden. Damn Myrthe ontvangt al dagelijks mailtjes, maar goed dat kan ik nu oook!
    meui, ga lekker lezen onder werk door. Ciao!

  • 03 April 2014 - 14:38

    Jannie Hoekman:

    Hoi Nelly, groot gelijk dat je lekker georganiseerd op pad gaat, geniet er van! (hoe is het heb je al een fietsbroek voor volgende week met een dikke zeem....?)

  • 03 April 2014 - 15:16

    Nelly Van Grunsven:

    Tja Joris, moet je maar eerder inschrijven op mijn blog, maar twas gezellig om ff met je te kletsen vannacht :-)enne nog bedankt voor de gezellige foto.

    Hè Jannie, zeker heb ik al zo'n broek, wel 2 zelfs fekocht on Chiang Mai in een grote sprotwinkel en ook een helm, die hbben we ook nodig, ben er helemaal klaar voor en heb er super veel zin in :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 28631

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: