4e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Krong Pailin, Cambodja van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 4e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Krong Pailin, Cambodja van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

4e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

09 April 2014 | Cambodja, Krong Pailin

Heb het vandaag moeilijk met uit bed komen.  Ben nog moe en heb weinig energie.

Maar goed op naar het Engelse ontbijt. Nie echt veel zin in, maar goed we moeten eten omdat we weer een hele tocht voor ons hebben 84 km naar Aranyaprathet.

In het restaurant zie ik dat Anne en Hanna muesli hebben met melk. Krijg ook een schaaltje, heerlijk.

Alle bagage weer in de bus, fiets checken. En we maken een leuke groeps foto.  Een dan op naar de weg. We rijden ongeveer 1 km tegen het verkeer in, op de snelweg, maar hier kan dat, tuurlijk wel aan de rand van de weg.

Slaan rechts af en zijn meteen in een woonwijk, op naar het spoor. Met fiets en al over de rails om de kortste weg te nemen. Mmmm volgens mij was rechts af over de weg korter.  Maar ja voor de foto is het weer wel leuk.

Er vervolgen onze route, maar vandaag is het zwaar voor me. De 1e en 2e stop heen Ik weinig energie, tis warm,  zweterig,  spierpijn en mijn zitknobbels doen zeer. Tussen door rijden we langs een veld met gele dhalias,  deze bloemen worden gebruikt voor de kransen doe zeer in de auto hangen of offeren. Het brengt geluk en beschermt je.

Drink maar wat extra energiedrank. De stop voor het eten is in het Pang Sida National Park, waar we een heerlijke duik in het met nemen, bruin water met veel zweef vuil, zelfs onze Engelse gasten komen er bruin uit. Beetje afspoelen voordat we in de kleren gaan. Na deze heerlijke afkoeling is het nog 10 km fietsen naar wildlife sanctuary, hier hebben weer onze lunch. Maar eerst nog 4 km op een zand/grind pad, met flink wat klimmers erin.

Na de Thaise lunch, soep en rijst, krijgen weer een rondleiding door het park, waar heel veel vogels zitten, van ongeveer een half uur. Pff tis bloedheet en kak helemaal in en besluit dan ook om het grindpad niet terug te fietsten. Met mij de rest van de dames en 2 heren.

Daarna gaat iedereen weer op de fiets.

Tis nog ruim 30 km fietsen. Gelukkig met 2 stoppen. Maar deze rit gaat op de sloffen. Fiets het eerste stuk samen met Anne, Hanna en John, we hebben een flink tempo waardoor we snel weer op de rustplek zijn, sneller als ik verwacht had, das lekker.

Extra eten wordt gezegt want we moeten nog het laatste stuk en dat blijkt een flinke stijging te zijn, lang uitgerekt en langzaam stijgend. Dit stuk fiets ik samen met Anne. Lekker ff kletsen en ook dit stuk gaat ons goed af.

We naderen een dorp, is altijd leuk, de mensen zijn vrolijk, zeggen goededag, zwaaien. Leuk om doorheen te rijden.

Het landschap was vandaag ongeveer hetzelfde als gisteren. Maar mooi om dit met de fiets te doen.

Vandaag nemen weer afscheid van het Black team. Not, Nat, hun vader,  de chauffeurs,  de fietsen.  Heel erg jammer, tis een geweldig team, super leuke gasten en een geweldige verzorging. Top klasse.

In Cambodja krijgen we een ander team.

Vanuit hier worden we met de bus naat het hotel Aram Mermai gebracht, 6 km van de Cambodja grens.

Er is tegenover het hotel en lokale markt,  dat gaan we straks ff kijken.

Maar eerst heerlijk douchen,  ff uitrusten en om half 8 eten.

Na het eten met een hele bubs naar de markt. Beetje zoals alle markten, maar nu met veel minder toeristische dingen. Tot onze verbazing komen we een kraam tegen met hele kleine konijntjes,  das best schattig,  maaarrrrrrr...... aangekleed met jurkjes. Mmmmmm niet echt fraai om te zien.

Tegen 10 uur liggen we uitgeteld op bed van, ook weer een zware dag fietsen achter de rug.
Morgen gaan weer de grens over, te voet.

• 11 April 2014 - 07:40

Joris:

PHoooe wat een tochten! Zou ik ook kapot zijn, maar je zien wel veeeel dingen zo.
    Succes morgen in Cambodja!