3e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 3e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

3e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

08 April 2014 | Thailand, Sa Kaew

Om 8 uur worden we verwacht om klaar te staan in onze fietskleding om te fietsen naar Sa Keaw.

Zo rond de klok van 7 uur gaan we richting restaurant voor ons ontbijt.  Pff maar wat waren de bedden en kussens weer hard. En..... pijn aan de zitbotten van 90 km fietsen. Hoop dat het gaat lukken vandaag.

Vandaag hebben we een uitgebreid ontbijt buffet. Allerlei soorten muesli met fruit en yoghurt, toast met ei, ham etc en een thaise rijst, groente soep. Vandaag ga ik voor de muesli en het fruit, lijkt me meer dan voldoende.

Om 8 uur staan we klaar om te vertrekken. Eerst nog ff 10 min in de bus, want ons hotel is langs de grote weg, die naar Cambodja loopt.

We stappen op onze fietsen bij het tankstation en van hieruit gaan we weer een rit maken van 90 km, maar vandaag met een aantal heuvels erin.

Iedereen heeft er weer zin in. Onze eerste stop is na 20 km. Voor de middag willen we zo veel mogelijk km maken, omdat het later op de dag heel warm wordt.

En ook vandaag wordt er bij een tempel gestopt. De weg is nog niet heuvelachtig, dus iedereen red het wel tot deze stop.

Alles komt vrolijk aan.

Onze volgende stop is over 13 km dit is bij een rubberplantage.  Moh geeft uitleg hoe het in zijn werk gaat,  planten, oogsten, snijden in de bast voor het rubber etc.

Ff groeps foto maken, nu iedereen nog een beetje fit is. Het blijft zweten deze tocht.

De omgeving is prachtig, rustig, groepjes huizen bij elkaar, lange uitgestrekte wegen, zonder schaduw, zweten puffen ennnnnn....... heuvels.

Lang en vals stijgend,  maar ook stevige hoge.

Lunch hebben we vandaag bij een locale restaurant.  Rijst, met groenten en kip. En een heerlijke koude thai iced tea met melk.

De jongens vinden een paar mini fietsjes en hiuden ff een wedstrijdje. Super lachen 2 van die volwassen kerels op zo'n mini fietsje.

De middag is nog heter dus ook zwaarder want we krijgen nog een paar heuvels.  Onze laatste stop is bij een Thaise familie op het erf, de mensen zijn super vriendelijk,  geïnteresseerd in ons en wij in hun. Ze maken van bamboe matjes die ze dan weer verkopen en verdienen voor 1 matje 1 bath. Niet veel dus.  Maar toch is deze familie hier niet echt arm. Ze hebben een , oude, auto. Dus dat wil zeggen dat er wel geld binnen komt. En er leven 3 generaties in 1 huis.

We fietsen onze laatste 10 km naar het hotel River resort & spa en worden verwelkomd met een glas heerlijk koude vruchtensap. En...... er is een zwembad.  Snel de spullen op de kamer en zwemmen. Heerlijke afkoeling.

Tuurlijk hebben Brent, Sam en Grabby prachtige verhalen over van alles.

Na een uurtje in het zwembad hangen is het aardig koud geworden. Dus op naar de warme douche.

Om half 7 worden weer verwacht in de "eetzaal" niet groot maar genoeg. Tis hier super koud door de airco. Ook vandaag besteld Moh het eten, een variatie van verschillende gerechten met rijst.

Ook kijken we ff foto's die vandaag gemaakt zijn door mister Black, de vader van Not en Nad. Super om te zien hoe iedereen zwoegt om de berg op te komen.

En  natuurlijk wordt het vandaag weer niet zo laat.

Toch nog ff een biertje,  ja zelfs ik, drinken met een paar mensen,  half 9 is nog erg vroeg om te gaan slapen.

Sam en Grabby kopen bijde en grappige hoed voor 100 bath p.p. Ook wisselen we foto's uit omdat Sam en ik de meeste maken en morgen krijgen we een stick met alle gemaakte foto's van papa Black.