2e dag fietsreis indochina, angkor - Reisverslag uit Prachin Buri, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 2e dag fietsreis indochina, angkor - Reisverslag uit Prachin Buri, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

2e dag fietsreis indochina, angkor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

07 April 2014 | Thailand, Prachin Buri

Vandaag de eerste dag fietsen en maar liefst 90 km beetje heuvelachtig.

Fietsen van Khao Yai naar Prachinburi en hier overnachten we weer.

De ochtend start vroeg,  kwart over 7 aan het ontbijt,  zoals gewoonlijk hier 2 gebakken eitjes, komkommer,  tomaat,  2 sneetjes witbrood en eventueel ham of worstjes. Tja wordt een beetje saai.

Om 8 uur staan we allemaal buiten met onze koffers/tassen en in fiets tenue en met helm en waterfles.

Eerst de M check doen. Begint bij het voorwiel, richting stuur dan naar het zadel en vanaf hier naar her achterwiel.

Waterfles vullen en energie poeder erin, want ook vandaag wordt het heet, 39°,

Om 8.05 uur verlaten we het hotel.

De eerste km is iedereen nog lekker fit, we stoppen ongeveer om de 13 tot 18 km. Hebben dan lekker fruit en snacks, lees zoetigheid,  en frisdrank.

Bij de eerste stop is iedereen besweet en heeft het nu al warm, mmm dat wordt nog leuk vandaag het is nog niet eens middag en dan is de zon nog warmer.

Hier heb ik gelukkig weinig laat van, ben al aardig gewend aan de temperatuur hier. Maar met veel inspanning is het toch anders, gelukkig hebben we op de fiets wind en voelt het iets minder heet aan.

Nat en Hanna fietsen voorop en Sam, Not en ook Sidney,  en te dikke man, fietsen samen met mij mee voorin. De rest fiets achter ons, Ruth en John, Ann, Georgina, Grabby, John, Suzen en Brent, Ys en Moh zijn de sluiters.

Hanna, wordt as zaterdag 21, fiets als een fris kippetje. Nog wel.

Onderweg is het heerlijk rustig,  bijna geen auto's en scooters. Genietend van de omgeving, de kleine dorpjes, mensen die enthousiast zwaaien en hallo roepen,  naar zo'n groep fietsers.

Hier is de tijd nog enigsinds stil blijven staan. Niks gehaast. In deze omgeving worden veel bomen,  planten en struiken gekweekt en verkocht.

We fietsen over binnendoor wegen, dus de wegen zijn niet altijd goed. We heeben ook een km of 15 rode zand, grind achtige wegen mer dw nodige kuilen en in de kuilen water dusss.... soms heb je geen keus en moet je door een plas heen. Mmmmm

En kan je vertellen dat met een mountainbike zonder spatborden dat niet echt leuk is. Ben niet bang om vies te worden,  maar het grind wat in je banden zit vliegt om je oren.

Iedere stop die we maken is bij een tempel, dit is openbaar terrein en een rustige schaduw plek.

Onze lunch pauze is vij een waterval, maar die nu geen waterval is alleen een meer overgebleven van ongeveer 80 cm diep. Na en tijdens de regentijd is er weer een periode een waterval.

Met zijn alle dragen we het water, eten, drinken, snacks etc richting het meer,  hier zitten we lekker in de schaduw en  nuttigen onze sandwich,  helaas weer met wit brood, zit niks in en met zo'n hete dag en zoveel zweten verwacht je iets meer energie.

Na onze lunch wagen we met een aantal een duikje in het meer. Tis toch heerlijk om ff af te koelen, met kleding en al gaan we het water in, alles is toch binnen 10 min droog, hoop ik.

Hanna heeft een muziekje bij en ondertussen worden er de nodige grappen gemaakt door Brent. Diverse foto's genomen en na een half uurtje gaan we her water uit om onze tocht vooet te zetten. Tenslotte zijn we nog maar net iets over de helf.

Iedereen krijgt het warmer en heeft ook minder energie, de warmte valt me gelukkig mee, maar ook mijn energie raakt op.

Maar dan eindelijk om 16.10 uur zijn we op onze laatste stopplaats, helemaal kkaar voor vandaag, zere billen en moe, maar wel voldaan. Iedereen, behalve John van ongeveer 70 jaar deed 1 stuk van 16 km in de bus, heeft alles gefietst.

We zijn super trots met zijn alle.

De laatste 15 km naar Prachinburi gaan we met de bus, omdat het hotel aan de grote weg ligt.  Hier aangekomen worden onze koffers uit de auto gehaald, lekker zelf niks doen, is nie verkeerd naar zo'n dag hard werken.

Georgina en ik hebben lekker een kamer op de begane grond,  lekker handig. Kamer is prima, airco,  nette douche. Ok voor vannacht.

Ga nog ff de boel verkennen,  maar er is niks de verkennen. Tis alleen het hotel een lang uitgestrekt pand met aan de voor en achter zijde parkeerplaatsen.

Nou dan lekker douche en om 7 uur gaan we eten. Tis rustig in het restaurant,  maar wel zijn alle tafels gedekt.  Afijn, we eten weer heerlijk, maar als we net klaar zijn komt een bus vol met mensen aan, daarom zijn de tafels dus gedekt.

Na het eten ga ik nog met Sam, Grabby,  Moh en Ys naar een "bar" blijkt een restaurant te zijn waar een band speelt. Maar echt naar de zin heeft de band het geloof ik niet, de gitarist speelt zijn gitaar maar kijkt ook tv, die hangen hier overal.

Naar 10 min komt er een zangeres bij, nu wordt het wat leuker,  ze kan wel redelijk goed zingen.

Tis wel gezellig met elkaar, maar de rest is nie zo veel aan. Na een uurtje gaan we richting hotel en op naar bed. Twas een zware 1e dag.

Morgen weer 90 km maar dan met heuvels.