INDOCHINA & ANGKOR - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu INDOCHINA & ANGKOR - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

INDOCHINA & ANGKOR

Blijf op de hoogte en volg Nelly

06 April 2014 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Heerlijk dat ik mezelf heb getraceerd op een kamer met airco. De temperatuur was precies goed. Toen ik vanochtend de deur uit ging in te gaan douche, pffff er kwam effen hete lucht op me af.
Perfecte keus dit Koreaans hostel.

Op naar mijn ontbijtje, vandaag muesli met vers fruit en yoghurt en en beker jasmijn thee.

Tegen 8.15 uur loop ik naar het afgesproken hotel, meld me aan de bali en neem plaats in de lobby.
Even later komen er 2 dames aan, moeder en dochter uit Kopenhagen, 1 man uit australië en nog een Engels stel uit Manchester en als laatste nog een jonge man, naam en plaats onbekend, tis geen prater.

We hoeven niet eerst naar het vliegveld, waar de andere 5 aankomsn, en gaan direct naar het park. Een rit van 3 uur. Niet door  de afstand, maar door de drukte in Bangkok duurt onze rit zolang.
Heerlijk gemixt gezelschap en voelt nu al goed dat ik deze tour geboekt heb.

Alles goed geregeld hier, ook de gidsen zitten in de bus en naast mij, diverse cultuur dingen worden besproken, jonge mannen die studeren aan de universiteit. Om daar te komen zijn ze ongeveer 4 uur onderweg, niet dat het zo lang is, 60 km, maar tis altijd meega druk op de weg en de bus, zoals gewoonlijk, gaat niet direct die kant op. Ze doen verschillende richtingen maar willen de toerisme in. Zij zullen ons tot aan de grens begeleiden, ongeveer 250 km fietsen.

Overweg hebben we nog ff een politie controle voor het rijbewijs van de bestuurder, hier heb je verschillende van. Om buiten Bangkok te rijden heb je een gele nodig en dat heeft hij. Soms blijven ze moeilijk doen en geef je 100 bath, wat veel geld is hier, en kun je weer verder. Maar gelukkig was hier alles goed en kunnen we onze weg vervolgen.

Tegen half 1 arriveren we in het Khao Yai river vieuw hotel met heerlijk zwembad. Het hotel ligt aan de rand van het Khao Yai nationaal park, waar nog veel dieren in het wild leven. Dit is van de mooiste parken van Thailand.

We hebben tot half 3 vrije tijd en dan gaan we op de fiets een ronde maken van ongeveer 20 km om ff te wennen. Dus eerst maar eens mijn in de kamer leggen, die ik deel met Georgina uit Londen, en dan op naar het zwembad.

Tegen 2 uur arriveren de rest van de groep en in totaal zijn we met 12 personen, de leeftijd ligt tussen de 20 en 70 jaar. Een gemêleerd gezelschap. Maar nu al gezellig, iedereen heeft er erg veel zin in. De meeste moeten nog wel wennen aan het tijdverschil en de warmte.

Half 3 start de uitleg van de aankomende 14 dagen, hoe en wat we gaan doen waar we gaan fietsen, hoe de wegen eruit  zien, de begeleiding 5 personen en een volgbus, alles is super geregeld.

Tegen 3 uur stappen we op de fiets en maken een leuke ronde,  tis nu al genieten,  om de 10 a 15 km is er een stop voor eten en drinken. Ff wennen aan de fiets en versnellingen, de tekens die gegeven worden als er gaten of iets op de weg ligt, als we moeten uitwijken, afslaan etc etc.

Onze eerste stop is na 10 km bij een tempel, krijgen een beetje uitleg over tempels. Iedere stop wil Moh, onze gids, wat vertellen over de omgeving. Super idee. Tegen 5 uur zijn we weer terug en hebben tot half 7 tijd voor ons zelf en dan gaan we naar de locale markt  en daarna met elkaar eten.

Dus ff zwemmen en dan douchen,  sommige, Hanna, Sam en ben ff de naam vergeten, gaan nog ff tennissen,  of het nog niet heet genoeg is.

Half 7 op naar de lokale markt, voor mij is dit normaal, heb er al zo veel gezien, maar voor de meeste is dit nog nieuw. Loop samen met Sam , uit Australië, over de markt. Halverwege zien we dat er gebakken insecten verkocht worden en zeg tegen Sam dat hij deze moet proberen ook de verkoper vindt dat, hij doet stoer een gebakken meelworm in zijn mond. Nou veel succes maar ik niet. Als we weg zijn bij de kraam spuugt hij hem uit, is toch nie zo lekker.

Daarna gaan we naar een restaurant en krijgen 5 verschillende thaise gerechten met rijst. Ik ken alle gerechten al en ook deze zijn weer super lekker. 

Tegen 9 uur vertrekt iedereen richting bed. Net iets te vroeg voor mij. Dus maar ff met onze dames gidsen, Moh en Ys, kletsen.  Leuke meiden en regelen al ruim 2 jaar deze tour. De organisatie waarvoor zij werken heeft nog meer tours. Iets voor volgende keer misschien?! 

Tegen 10 uur ga ik richting bed en schrijf nog ff mijn blog. Morgen gaan we op 8 uur op de fiets voor een rit van 90 km. Dusssss.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 28684

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: