Pai - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Nelly

17 Maart 2014 | Thailand, Mae Hi

Dacht ik eindelijk eens een keertje uit te kunnen slapen, is het bed mega hard en weer eens bloed heet in de slaapkamer. Toch maar vroeg uit bed, maar 6.30 is toch wel erg vroeg. Dan maar een beetje een planning maken voor de komende week.

Flinke productieve ochtend gehad. Eerst een heerlijk uitgebreid ontbijt bij Da's home bakery.
Hop in de rode taxi en op naar het station, nog ff pingelen om de prijs voor heen en terug naar het station, voor 120 bath, niet echt slecht. Treinticket naar Bangkok voor as zaterdag om 17.30 uur geregeld en deze keer wel een slaapplek en zelfs met airco, voor iets meer dan 730 bath ongeveer 16 euro, voor 14 uur treinen en slapen.
Netjes terug gebracht op de vertrek plek. Mmmmm wat zal ik nu eens gaan doen, heb nog een 2 uurtjes voordat de bus naar Pai vertrekt.

Heb de halve stad zo ongeveer wel al gezien.
O, ja das waar ook Erica vertelde over de terracotta tuin, maar waar was deze ook al weer. Ergens aan de zuid rand van de oude stad.
Nou maar gewoon op pad.
Naar een beetje rondslenteren en over de locale markt gelopen te hebben toch maar aan de achter zijde eruit. En.......... wat vindt ik daar.......Yes de tuin, helemaal blij :-)
Heerlijke rustige omgeving met heel veel beelden die er al een hele tijd staan zonder dat er iemand iets mee doet, er wordt wel blad geruimd en water gesproeid voor de mooie oude bomen en planten.
Maar wat een heerlijkheid om hier rond te wandelen.

Zo nog 45 minuten en dan gaat de bus naar Pai.
Dus terug naar mijn guesthouse Ammarapat house. Laatste spullen ingepakt.
Ff mail checken en fb. Krijg net nog ff snel een berichtje van Steven, dat onze spullen, de schoolboeken van ruim 3 kg, die we ongeveer 1,5 week gelden verstuurd hebben, al zijn aangekomen, das nie echt Thais, normaal duurt het langer. Super dat het veilig thuis, lees België, is.

Hop naar de bus. Ff wachten nog, 11.00 uur wordt 11.25 uur. Nog een stel uit Korea opgepikt en door naar het verzamelpunt bij het treinstation. Hier nog meer mensen verzameld. En om 11.55 uur gaat de 3 a 4 uur durende trip beginnen.
De weg naar Pai is ongeveer 137 km en heeft ruim 730 bochten. Dat wordt lachen. De hele bus zit vol, voornamelijk mensen uit Korea.
Ook nog een jonge vrouw met een kindje van ongeveer 4 jaar.
Een van de Koreaanse, zwangere, vrouw wordt ziek. De bus stopt ff, om na 5 min weer verder te rijden naar onze 20 min durende stop.
En ja wat doet deze vrouw tijdens de stop....... eet een ijs en neemt een verse kokosnoot met melk en eet ook de binnenzijde helemaal leeg. Dat wordt leuk straks.
Niet dus, ze wordt weer ziek en ook de kleine vent van 4. Nog maar weer eens gestopt want het manneke heeft zich helemaal onder gekotst. Fijne rit.

Afijn rond kwart over 3 komen we op plaats van bestemming. En nu???? Maar ff vragen waar ik moet zijn, niemand weet het, wordt naar de scootertaxi gestuurd.
Een vriendelijke oudere man helpt mij, uiteindelijk bellen ze het hostel om te vragen waar ze moeten zijn. Mijn rugzak gaat tussen de benen van mijn chauffeur en ik achterop. 10 min later zijn we op plek van bestemming, Pai cirsus school & backpackers resort. Heerlijk mooie rustige plek.
Echt een beetje hippie tijd, circus dingen en zo, heerlijk in het zonnetje en uitkijken over de bergen, genieten. Er zijn heel veel jonge mensen hier.
Ook mijn slaapplaats is wel apart. Rieten/bamboe huisjes op palen. Je kunt van alle kanten naar buiten kijken en van alles kan ook naar binnen. Kwam nog iets van een grote tor tegen. Enne heb ook een raam wat je open kunt zetten en hier een mooi uitzicht over het land. Gewoon goed dus.
Kennis gemaakt met Ros, ook uit Engeland, en zijn samen over de binnendoor weg, Pai gaan verkennen.
Nog relaxter dan Chiang Mai. Der is maar 1 grote straat met winkels en kroegen en de rest ligt er om heen, zeg maar lekker klein in een uur tijd heb je alle straten bewandeld.

Weer heerlijk op straat gegeten, lekker in een chillie bar een Mojiti gedronken en toen weer terug. Morgen en scooter huren en heerlijk rond rijden. Nu al zin in.