Rondje Pai - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Rondje Pai - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Rondje Pai

Blijf op de hoogte en volg Nelly

18 Maart 2014 | Thailand, Mae Hi

Di 18 mrt
Tis heerlijk als de nachten zo fris zijn. En dat zijn ze hier in het noorden. De zon begint al weer op te komen rond 8.00 uur en dan wordt het langzaam warmer. Ff douchen en dan op pad naar een ontbijt en op zoek naar het huren van een scooter.

Heerlijk ontbijtje gehad, samen op pad met Ros. Scooter gehuurd t/m vrijdag avond, kan op pad wanneer ik wil.
Vandaag gaat Ros bij mij achter op, zelf wil ze niet rijden. Geef nie we gaan gezellig met zijn tweetjes het rondje rond Pai doen.

Via de hoofdweg naar Pai Canyon, mooie krijt rotsen, hoog met smalle paden, super gaaf ga ik van de week nog eens een wandeling maken. Dan over de Pai Mamoerial Bridge. Op de terug weg naar Tha Pai Hotspring, heerlijk warm water en een echte bron aan de voet van de berg, het water borreld hier uit de grond in een poel en van daaruit naar beneden.
Ook nog ff de berg op naar Wat Pra That Mae Yen, een mooie tempel hoog op de bergen en een mega grote witte boeddha.
Toen weer lekker terug om heerlijk te niksen en beetje sociaal zijn met mede reizigers onder het kleine terras met hangmatten en heerlijke ligkussens.

Blijkt de stroom uitgevallen te zijn, dus geen wifi enzo. Tis ondertussen al donker en nog geen stroom, toch maar ff het dorp in voor wat eten.
Blijkt er een boom vanmiddag omgevallen te zijn ergens 14 km terug richting Chiang Mai. Kan wel ff duren denk ik zo.Heeft wel wat, zonder licht, iedere verkoper heeft voor verlichting gezorgt, kaarsen, gaslampen etc.
Heerlijk weer lekker gegeten van de straattentjes. En op de terugweg naar het hostel horen we een flink gejuig. De stroom doet het.

Ff lekker hangen bij het hostel en morgen op de scooter naar Mae Hong Son, ongeveer 111 km met meer dan 1000 bochten, wordt nog leuk.

• 19 Maart 2014 - 01:08

Sylvia:

Mooie foto's Nel.
    Prachtig die witte Boeddha en ook die liggende.
    De omgeving ziet er indrukwekkend uit.
    Ik kan zo een beetje de sfeer proeven van Thailand.
    Ik mis alleen de geuren die daar hangen hahaha.

Genieten maar Nel.
    Lieve groetjes en een knuffel
    Sylvia