6e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 6e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

6e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

11 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na het ontbijt staan we om 8 uur weer kant en klaar om op onze fietsen te springen voor een dag de wonderen van Angor te gaan bekijken.

Vandaag gaan we 3 tempels bekijken in het park en fietsen in het totaal maar 35 km.

Tis vandaag flink bewolkt maar nog steeds warm.

Aangekomen bij de eerste tempel worden we "aangevallen" door kinderen die van alles willen verkopen voor 1 dollar. Je kunt er ook een boek over Angor kopen, je mag het ook inkijken voor 1 dollar. Mmm inkijken voor geld, nee daar doen we niet.

Het spul blijft ons volgen tot dat we aan de ingang van de poort zijn.

We beginnen met de door bomen overgroeide tempel,  Ta Prohn. Prachtig om te zien dat killing treas de oude tempels beheersen. Overal wortels over gebouwen. We lopen met onze gids door de tempel en we gaan van het toeristische pad af. Hij lijdt ons doorgangen en paden waar alleen de gidsen mogen komen, dit leverd mooie plaatjes op.

Als we terug komen worden we al weer opgewacht door de kinderen maar ook volwassenen met allerlei spul wat ze verkopen.

Vanuit hier fietsen we langs de muur van dit komplex,  over een smal zandpad naar de de weg, dit is een stuk binnendoor. We vervolgen onze weg en gaan ober het water en dan door een mooie, smalle poort.

Onze 2e tempel is de bekende Bayon tempel met 37 torens. De hoogste 4 hebben de gezichten van de koning. Dit komplex is minder groot maar in goede staat. Het lijkt net een doolhof. De buiten muren vertellen een verhaal van toen. De binnen kant is soortgelijk als de vorige maar dan kleiner.

De verhalen achter deze tempels zijn te lang om te vertellen. Deze staan vast op Internet.

Het wordt als maar warmer vandaag, maar nog steeds zonder zon, dat scheelt al weer.

Moh trakteert op een bamboestok met zoete plakrijst. Smaakt wel aardig als tussendoortje. Ook staat het fietsteam klaar met vers fruit, mango, ananas,  watermeloen.  Allemaal heerlijk.

Ruth kon helaas niet mee lopen naar deze tempel,  ze schoof van een hellingkje af en haalde haar arm open, zag er ernstig uit, maar gelukkig viel het mee.

Weer op de fiets naar onze lunch plek toe. Ook vanuit hier moeten we weer door een smalle poort. Maar nu is het drukker, we wachten ongeveer 5 min voordat we er door kunnen, tis de recht van de sterkste hier. Wie gaat eerst.

Afijn aangkomen bij onze lunch plek, tegen over het beroemds Angor Wat, inmens groot om te zien.

We stallen onze fietsen op een zand "parkeerterrein" vol met mensen die fruit etc verkopen, scooters en auto's kriskras door elkaar. Lekker stoffig en overal ligt plastic. Her primitieve restaurant ziet er wel goed uit. Het eten smaakt goed en de mensen zijn vriendelijk.

Op naar de laatste tempel Angor Wat.  Groot, mooi, imposant gebouw. Als je de eerste deur doorgaat, meer de buitenmuur, kom je op een heel groot mooi terrein met overal gebouwen en goed verzorgde tuinen. Dit is het grootste complex van Azië. Ook hier krijgen we uitleg en brengt onze gids ons naar de beste plekjes.

Niet vergeten om de toren te beklimmen.  Gelukkig is er een trap voor gemaakt, want de oude is zo stijl en heeft super smalle trede.

Boven kun je rond wandelen naar de 4 torens en vanuit ieder punt een ander zicht.

Tegen 5 uur fietsen we weer terug. Tis wel 3 x zo druk, dus dat wordt zigzaggen door de auto's en scooters.  Na een half uurtje wordt het rustiger en vervolgens we onze weg terug naar het hotel.

Vanavond is het een vrije avond, maar besluiten om toch met elkaar te gaan eten.

Vinden een leuk restaurant. Op de terug weg wordt er nog ff bij de kraampjes onderhandeld voor de souvenirs.

De meeste moeten morgen vroeg het bed uit, ze gaan naar de zonsopgang kijken in de Angor tempel.

Ik besluit om niet mee te gaan.

Tags: Angor wat