Strand dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Strand dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Strand dag

Blijf op de hoogte en volg Nelly

26 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Goed geslapen vannacht, maar ook hier is het super heet s nachts. De hele nacht de ventilator aan op standje 3, dan gaat het nog wel.

Weer vroeg wakker, liggen denken of ik hier blijf of dat ik naar een andere slaapplek op zoek ga. En welke duikschool.
Nou dan maar het bed uit, tis nog net geen half 7.
Ga op pad, wil over het strand lopen maar er is geen stand, het is vloed.
Dus dan maar over het pad wat tussen het strand en de accomodaties en strandtenten inlicht.
Helemaal naar het begin gelopen, waar ik met de boot binnen ben gekomen, tis maar 4 km.
De totale lengte van het eiland is maar 7 km dus nie zo groot. Maar mega toeristisch. Vooral met jeugd.
Verschillende accommodaties gevonden en ook duikscholen.
Mmm dat wordt nog moeilijk.
Op advies van easy diving, zat aan de andere kant van waar ik verblijf, was de duitse school ook goed en ze werkte wel eens samen.
Op de terugweg eerst maar ff een duik genomen in het te warme water. Maar koud genoeg voor een afkoeling.
Nou die leek me ook al wel goed. Dus op naar deze duikschool.
Aangemeld voor 2 duiken in de ochtend met de boot. Blijkt dat je 2 x een uur mag duiken, bij de meeste scholen is het nl 45 min max. 2000 bath voor 2 duiken en bij 6 duiken is de 6e gratis. Zelfde prijs als bij andere scholen, en is inclusief water en drinken aan boord. Aardige mensen en morgen vroeg voor vertrek uitrusting passen.Zo das geregeld en nu maar een ontbijt, tis tenslotte toch al weer 9 uur geweest. Leuke tentje waar ik gisteren avond ook heb gegeten.

Ff terug naar mijn kamer om mijn strandspullen op te halen en ff lekker in het zonnetje, of toch maar schaduw, tis nu al te heet in de zon.
Regelmatig een afkoeling in de zee en hier maar langer in blijven.

Tussen de middag, alweer 2 uur, een hapje gaan eten.
Kom het Nederlandse stelletje nog tegen waar ik in Bangkok ff mee naar het agentschap ben gelopen. Ook zij hebben een duikschool gevonden voor hun opleiding.

Bestel een papaya salade spicy, nou kan je vertellen deze was echt spicy, pfff net 7 pepers te heet. Gelukkig helpt suiker en een iced thai tea om de brand een beetje te blussen.

Heerlijk op het strand gelegen en daarna een Mojito bij de strandbar waar ik wifi heb en daar de zonsondergang bekeken. He Annette nog bedankt voor de tip gisteren :-)

Weer ff lekker terug naar mijn kamer, toch besloten dat ik maar een paar dagen langer blijf hier. Heerlijke koude douche en ff lekker niksen.
Blijkt dat ik een paar engelse jonge damens naast me heb en een muziekje draaien ondertussen komen er nog meer dames bij enne .... zoals we al weten kunnen deze praten voor 10. Dus een gezellige boel.

Dan maar ff mijn verslag schrijven en straks ff een hapje eten en niet al te laat naar bed, morgen om 7.45 bij de duikschool zijn voor mijn duiken.
Nu al zin in en ben benieuwd wat Thailand te bieden heeft aan onderwater leven.

  • 26 Maart 2014 - 15:04

    Monique:

    Hey Nelly

    Leuk hoor al jouw verhalen. Steeds gelijk lezen als het binnenkomt en even met je mee genieten. Fijn duiken en even lekker een paar dagen relaxen, heel goed man.
    Ik/wij hebben ook steeds meer zin in onze vakantie maar tot die tijd nog heel druk vrees ik… Tweede baan erbij bij de Gasunie dus vanaf volgende week 4 dagen werken waarvan 2 in Stad. Maar wel weer een uitdaging. Marnick heeft tijdens zijn stage bij KVI Groningen (google maar eens) een jaarcontract gekregen. Ze willen hem over 2 jaar in dienst nemen! Hij is heel blij en zit daar geweldig op zn plaats. Ook Roan zit lekker in zn vel maar Bert niet zo lekker. Hij zit weer overver en moet deze keer erg wennen.
    Tenslotte heb ik weer een mooi pand op het oog…
    Nou, je bent weer een beetje op de hoogte. We blijven je volgen hoor en een dikke smok uit een zonnig Winschoten. Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 28665

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: