terug naar Bangok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu terug naar Bangok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

terug naar Bangok

Blijf op de hoogte en volg Nelly

23 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend was het leuk om te horen hoe de hanen hun lied zingen. Om beurten van ver weg naar dichtbij, alsof ze ieder op hun beurt iets mogen zingen. Af en toe hoor je ook nog een belletje er tussen door, das van de 3 koeien die hier in de wei staan te grazen.

Tis nog vroeg, blijf nog maar ff in mij koele hut liggen, gooi het raam open om te zien of de zon er al is, mmmm meer zon als gisteren dus ook minder rook.

Rond 9 uur ga ik mijn spullen maar weer eens inpakken, ff douchen en de sleutel inleveren van mijn hut .
Bepakt met grote en kleine rugzak klim ik op de scooter om er voor te zorgen dat deze om 10 uur terug is. Tis al weer aardig druk en warm vandaag. Een paar drukke chinezen staan een scooter te regelen, je krijgt er geen spelt tussen ze zijn zo druk met zichzelf dat ze niets of niemand anders zien. Pas ook al in de drogisterij. Pff wat zijn zij druk en hebberig.
Sleutel en helm inleveren, laatste cheq aan scooter gedaan, voor eventuele beschadigingen en krijg mijn borg voor de helm terug.

Zo nu op naar een ontbijt. 2 gekookte eitjes, brood, fruit en een potje groene thee. Smaakt heerlijk en heb de tijd want om half 1 vertrekt mij bus pas.
Nog een rondje gelopen en de locale markt gevonden, maar helaas is dit een avondmarkt, wilde nog wat fruit voor in de trein.
Dan maar lekker een iced grean tea drinken en een beetje lezen.

Kwart over 12 ben ik bij de bus. Mmmm die is wel vol met bagage enne mijn spullen en van een andere gast moeten er ook nog in. Gaat niet lukken. Maar goed wachten wel af. Uiteindelijk worden mijn spullen tussen de stoelen ingezet en er zitten 13 personen in de bus, p.p 150 bath, goed verdient vandaag want er gaan namelijk 2 bussen op dezelfde tijd.
Mooi op tijd vertrokken, geen zieke aan boord deze keer en ff een stop gehad van 15 min. We komen om kwart voor 4 op het station aan. Ff een hapje eten met een dame die ook in het sircus school zat, zij komt uit polen en al een half jaar op reis. Ze gaat haar laatste 3 weken doorbrengen in de Filipijnen. Zitten niet in hetzelfde treinstel dus zeggen elkaar weer gedag.

Heerlijk treinstel met airco, om me heen zit een Engelse/amerikaansstel en thais uitziende mensen, de "thaise" komen uit Singapore, ff verhaal gedaan bij elkaar. Zij, 2 dochters en ouders, hadden 3 wk vakantie en zijn op de terug weg naar huis.
Kijk ff naar buiten en het regend....blij dat ik in de trein zit, geen last van.
Rond een uurtje of 7 ff een rondje gedaan in de trein, richting restaurant. Ben ik ff blij dat ik deze keer een slaapplaats heb en airco. Het slaaptreinstel met fan is best warm en dan de zitstoelen, van de heenweg, zijn nog warmer omdat het raam nu dicht is want het regent nog steeds.
Sommige plaatsen zijn al omgetoverd tot bed. De mijne gelukkig nog nie.Rond 9.30 uur zijn alle stoelen omgetoverd tot bedden. Ik slaap boven in.
Nog ff lekker lezen en dan maar slapen rond half 11. Tis al aardig stil in de trein.

  • 23 Maart 2014 - 12:22

    Sylvia:

    Hoi Nel.

    Heerlijk met een kopje koffie er bij jouw verslag zItten lezen.
    Dat lees ik liever dan de krant hahaha.
    De ochtend begon hier met zo'n, maar nu regent het hier.
    Ik ga maar lekker zItten knutselen vandaag.
    Ja, mijn dagen zijn heel wat saaier als die van jou.
    Maar in gedachten reis ik met je mee.
    Sinds dat ik op de Filippijnen ben geweest kan ik me de sfeer nog wel een beetje voorstellen.

    Nel heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar je volgend verslag.
    Dikke knuffel Sylvia.
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 28653

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: