Elephant Nature Park vrijwilligers week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Elephant Nature Park vrijwilligers week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Elephant Nature Park vrijwilligers week

Blijf op de hoogte en volg Nelly

11 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

3/4e dag elepant nature park

Nog steeds vroeg op iedere dag. Maar om gewekt te worden door een paar honderd huilende, blaffende honden, daar moet je toch steeds aan wennen.
Maar blijft super mooi om iedere ochtend de zonsopgang te zien tijdens je ontbijt en de olifanten worden uit hun nachtverblijf gehaald en komen voorbij je ontbijttafel lopen. Gaaf om te zien dat ze blij zijn en zich vrij voelen. Iedere olifant het zijn eigen begeleider, Mahoed. Een hier luisteren ze ook naar.

Tis gelukkig al wat minder als de vorige nachten. Of je wend eraan ;-)
Het Engelse stel is weer vertrokken, met de smoes dat ze geld en medicijnen nodig hadden. We hadden al een weddenschap afgesloten of ze wel of niet terug zouden komen, echt geïnteresseerd waren ze niet. Thuis aangekomen, het huis tussen al de honden, bleek dat ze al hun spul mee hadden genomen. Nee deze komen niet terug. En inderdaad woensdag ochtend niemand te bekennen. Beetje vreemd zonder iets te zeggen weg te blijven.
Gelukkig hadden we vandaag, woensdag, extra hulp van de olifanten vrijwilligers, super stel, ook Engelse.

Gisteren weer eens een heerlijke massage genomen, voet en schouder deze keer. Hebben we verdiend.
Blijkt dat de honden vrijwilligers en beetje 2e rangs zijn. We hebben het minste vrij. Als hier een klus geklaard is gaan weer verder met een anderen.
Niksen kennen ze hier niet, ja je mag niksen maar dan bij de honden in het hok zitten en ze aandacht geven.Vandaag, maar ook gisteren was het vaccinatiedag. Met zijn alle zo veel mogelijk honden een riem aan doen en zorgen dat ze de jaarlijkse vaccinatie krijgen. Flinke klus, maar leuk om te doen. Weer hebben er al zo'n 120 of zo gehad. Mogen best wel trots op ons zelf zijn.

S avonds om 6 uur is het etens tijd, en als je niet op tijd bent..... Tja dan heb je redelijk pech, er is genoeg maar we lijken wel uitgehongerd. Tis heerlijk eten hier.
Weer gezellig met onze eigen groep vrijwilligers en de staf, Sarah, Carolina en Alli, arts in opleiding uit Usa, de avond doorgebracht. Veel lol hebben we altijd, vandaag nog een grote gekko gezien en een herrie dat deze kunnen maken, ongelofelijk.

Op de weg terug naar ons huis was in de bergen om ons heen te zien dat ze aan het branden zijn. Het is de tijd hiervoor een het schijnt nog erger te worden. Vandaar het hier overdag mistig lijkt, allemaal rook dus die blijft hangen.

Ook vandaag weer vroeg naar bed.