13e dag Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 13e dag Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

13e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

03 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag niet vroeg uit bed. Mmmmmm waarom ben ik dan al om 6 uur wakker? Er gaat vanalles door mijn hoofd,  rugzak weer inpakken,  wel niet meegaan naar de moskee,  ff shoppen,  rondwandelen, onbijten. Grrrrr

Sta om 7 uur op en begin alles maar in mijn rugzak te pakken, ben benieuwd hoeveel kilo ik nu heb verzameld. Alles erin, zelfs mijn wandelschoenen en dikke thuis kleding,  wel een paar dingen weggegeven,  maar op de weegschaal staat 17 kg. 4 kg meer als toen ik vertrok.  Niet slecht. Op naar de douche en dan een ontbijtje. Alleen Kathy is er, schuif bij haar aan tafel. Maar ook meteen zijn Jimmy en Roeline in het restaurant,  schuiven met zijn alle aan 1 tafel. Kletsen lekker bij over afgelopen weken en ondertussen is de rest ook gearriveerd. Pfff zal ook deze mensen weer gaan missen.

Ga niet mee naar de moskee, maar ff een rondje wandelen met Jann, Gerry en Sharen. Richting het meer en tuurlijk alle souvenirs winkeltjes. Gelukkig heb ik geen Dong, Vietnam geld, genoeg om iets te kopen. Ff lekker ergens koffie drinken en naar het drukke verkeer kijken. Wat een drukte weer en tis nog maar 10 uur en dat op een zaterdag.

12 uur uitchecken en wachten tot het half 2 is om naar het vliegveld te gaan. Ondertussen begint het flink te regenen,  wachten nog ff in het hotel voordat we een hapje gaan eten. Duurt toch wat te lang en besluiten in het hotel te eten. Ondertussen komen Jimmy, Roeline, Peter en Charlotb terug van de moskee. Gezellig met elkaar lunchen in het hotel. En dan komen de verhalen hoe streng ze zijn bij de moskee en dat je in de lijn moet blijven, niet mag bellen, stil moet zijn etc etc. Maar helaas komt ook de mededeling dat ze bij Jimmy en Roeline hebben ingebroken en alle sieraden mee hebben genomen, en zooi gemaakt hebben, ruit ingeslagen,  alles kasten en laden geopend. Ze willen eigenlijk wel naar huis, maar das nie echt mogelijk. Vrienden en de kinderen zorgen voor de goede afhandeling. De zoon van Jimmy blijft nu in huis en dat geeft ze een goed gevoel. Pff heb het er ff moeilijk mee als ik deze lieve mensen zie en wat er allemaal gebeurd is.

Babbelen nog ff verder en dan is het tijd om te gaan. Samen met John,  Garry, Sharon en Jann gaan we naar het vliegveld.  Afscheid nemen van de rest. Dikke tranen, maar ga deze mensen zeker weer zien (Australië en Nieuw Zeeland).

Uurtje in de bus en dan zijn we op het vliegveld. Ook hier wordt flink gebouwd, nieuw luchthaven gebouwd.

Ook wij nemen afscheid van elkaar. Inchecken en dan blijk ik maar 16 kg bagage te hebben. Super kan dus nog shoppen in Bangkok. :-) Nog ff 30 min wachten en beetje geld opmaken, kleine souvenirs kopen en dan is het al weer tijd om in te stappen. Mmmmm mega groot vliegtuig een B777-300ER van Qatar airways. Ik ga alleen mee naar Bangkok.

Dag mooie Vietnam, je was de moeite waard en voor herhaling vatbaar. Maar zeker op de fiets,  500 km door dit prachtige land gefietst.

Hallo Thailand en Bangkok..

Goede vlucht gehad, paspoort controle, bagage ophalen, op naar de trein. Half uurtje treinen, half uurtje taxi (gedeeld met vader en zoon uit Tsjechie). Inchecken bij River vieuw  gasthuis. Voelt als thuis komen, rustig,  gezellig,  warm. Hapje eten bij de Cooking school en terug naar "huis" beetje hangen en gezellig kletsen met de andere vakantie gangers.