3e dag Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 3e dag Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

3e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

23 April 2014 | Vietnam, Ðà Lạt

Na een heerlijke nacht in het mega bed, met super fijne kussens en dekbed, heb ik nog niet echt zin om om kwart over 6 mijn bed uit te gaan. Moet wel, want ook vandaag gaan we weer vroeg weg.

Eerst maar eens kijken wat het kingsize restaurant ons allemaal te bieden heeft. Het ontbijt ziet er goed uit. Warm, koud, salades, vietnamees, muesli etc etc.
Neem wat salade en verschillende kaasjes.

Half 8 staan we paraat, in de nu al warme zon. Gelukkig hebben we gisteren, op mijn advies, het namen rondje gedaan en weet nu bijna iedereens naam.  Jimmy en Roeline, australie en net getrouwd, Simon en Marian, Engeland 6 maanden reizend, Peet en Charlot, Londen, Kathy, Amerika, Pio en Emeli,  Zwitserland, Gerry en Sharon, Nieuw Zeeland,  Jann Nieuw Zeeland,  Simon, Engeland, Mary en ?., Engeland

Jimmy is ziek, heeft last van zijn maag en fietst vandaag niet mee.  Checken onze fietsen en gaan de berg af, das een goed begin. Maar vandaag hebben we flinke heuvels te doen. 60 km fietsen vandaag. De eerste stop is op 20 km. Eerste stuk is plat en goed te doen. Maar de volgende 20 km zijn heuvelachtig. Flinke heuvels,  heette zon, geen wind,  geen schaduw. Pfff das nie leuk. Trappen nog maar door in de bijna laagste versnelling. Heuvel op en dan...... een klein stukje naar beneden en dan komt de volgende klim.

Ik fiets alleen, heb het veel te heet, ben moe en ben er ongeveer een beetje klaar mee. Maar na een paar minuten stop in de schaduw sleep ik me weer op de fiets en we gaan er weer voor. Nog een paar heuvels omhoog en YES daar is onze rode bus. En dar betekend stoppen en drinken en pauze.

Het blijkt dat we ongeveer 600 meter geklommen zijn. Iederen red dit stuk, maar hebben allemaal het zelfde probleem, de warmte en  de luchtvochtigheid.

Na 20 min gaan we weer op pad. Het is 1 rechte weg met een paar flinke heuvels en veel stukken naar beneden. Kinderen langs de weg zwaaien en groeten.

Het landschap veranderd. Links duinen, rechts geulen met rood en wit zand, veel drakenfruit,  kleine huisjes verspreid langs de weg. Tis hier ook drooger, maar toch kijkt het groen, van de palmbomen en het drakenfruit.

Heerlijke route, de eerste heuvel was zwaar, maar daarna langzaam omhoog en veel naar beneden.

Na 18 km staat onze vrachtwagen te wachten,  dit was onze tocht vandaag.  60 km in bloedheet weer, vergeten zonnenbrand te gebruiken vanmorgen dus beetje verbrand op de schouders en armen.

De bus in voor een ritje van 15 min en we krijgen een lunch, zelfde als gisteren maar nu met een omelet.

Iedereen heeft een fantastische rit gehad en Jimmy is gelukkig weer opgeknapt.

Na de lunch stappen we de bus in voor een rit van 4 uur de berg op, naar Da Lat en op naar Hotel  Dalat du park. Het ligt in de bergen en daar is het een stuk koeler.  Geen airco vannacht maar allen een fan. We wachten af.

De rit naar ons hotel is lang maar wel heel mooie hoge bergen.

We zitten op 1600 meter en dit is sinds lange tijd dat het lekker fris is als we na een lange bus rit uitstappen.

Zelfs het hotelraam staat open om de frisse lucht binnen te laten. Mmm das weer eens wat anders.

Snel douche want we hebben een uurtje en dan gaan we al weer eten, half 8. Tis ongeveer 15 min lopen naar het restaurant.

Vandaag eet ik niet zo veel ben ontzettend moe en heb weinig trek. Ben toch iets meer verbrand als ik dacht. Ga op tijd weer terug naar het hotel en vroeg slapen. Morgen 100 km en om half 8 klaar staan.