12e dag Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 12e dag Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

12e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

02 Mei 2014 | Vietnam, Hanoi

Ook vandaag ijs het weer vroeg dag, 7 uur ontbijt met elkaar, iedereen heeft heerlijk geslapen. Na het ontbijt hangen we nog  heerlijk relaxed rond op de boot, ondertussen varen we weer terug richting Halong Bay.

Spullen pakken en weer in de kleine boot naar de haven. De bus staat al te wachten. En dan een klein ongelukje,  Roeline struikelt over een steen en valt hard op haar knie, flinke blauwe plek en afgeschaafd. Lam is meteen ter plekke met zijn ehbo tas. Schoonmaken en pleister erop de bus in voor verdere verzorging, ijs erop en voelt al weer een stuk beter.  Nu 2 uur in de bus en stoppen weer bij een grote souvenirs winkel. Hier verkopen ze o.a. Zijde kleding,  jurken,  blouses, sjaals,  broderie schilderijen,  stenen beelden. Te veel om op te noemen maar te toeristisch. Ook hier hebben we onze lunch. Eet nie zo veel, niet echt honger, maar neem nog een ice koffie voor de afwisseling. Na een uurtje gaan we weer in de bus. Nog 2 uur rijden en dan een stadstour door Hanoi. Lekker ff tijd om te niksen.

Onderweg is er weer van alles te zien, scooters met 4 of 5 mensen, een cementmolen op een scooter gebouwd,  koeien die de snelweg oversteken, mooie dorpjes, tegen de stad aan grote fabrieken.

Uiteidelijk zijn we dan in Hanoi, druk, veel scooters, auto's,  getoeter. Pff echt weer de stad. We bezoeken nog Hoa Lo Prison en de Temple of Literature. Veel puf hebben we niet meer, dus wandelen kort door beide bezichtigingen heen. Om vervolgens om 5 uur bij het Hong Ngoc hotel aan te komen,  wat midden in het oude gedeelte ligt een tevens ook het drukke toeristische gedeelte.

Ook deze dag worden we verwend met een mooie, goed verzorgde kamer.

Nog ff kleine shop ronden doen met Jann, Gerry en Sharon. Douchen, omkleden en om 7 uur in de lobby.

Laatste keer uit eten met elkaar. Lam heeft een menu voor ons besteld, overheerlijk.  Wat een verrassing, allerlei kleine hapjes passeren de revue. Gezellig borreltje erbij en onze avond is prima. Niet te warm meer, want hier is het maar 29 ° overdag en niet zo vochtig. Na het eten lopen we terug over de vrijdagavond markt. Nou ik ben voorlopig uitgemarkt. Nog ff een borrel op het dakterras,  mooi ver gezicht over het meer, frisse wind en goed gezelschap.