14 wn 15e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 14 wn 15e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

14 wn 15e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

20 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zaterdag ga ik op pad met John om een paar pagoda's te bekijken.  We bezoeken er 3. In dit hete weer genoeg pagodas gehad, maar wel mooi om re zien, ze zijn heel anders als in Thailand de tempels.

Smiddags niet veel meer gedaan gezellig met georgie op onze kamer zitten kletsen, foto's voor haar op stick gezet.  Ze gaan om half 5 weg. Georgi, Ruth, John, Sidney. Nemen afscheid van iedereen. Ys vindt er niks aan om afscheid te nemen,  heeft ze altijd last van. Tja dat werkt nu eenmaal zo als het gezellig is geweest. We proberen samen stoer te zijn, helaas hou ik het dan ook niet droog, afscheid nemen na een intensieve week met elkaar is niet makkelijk.

Om half 6 nemen we afscheid van Anne, Hanna, Moh en Ys. De heren, Sam en Rabby gaan morgenvroeg om 7 uur.

Voelt vreemd als iedereen weg is. Besluiten om maar ff wat te gaan drinken. Biertje om de hoek. De mooie 14 dagen nog eens bespreken en om de leuke dingen nog eens lachen.

John en ik gaan samen een hapje eten, de heren hebben het te druk.  Weer gaan naar een Koreaans restaurant.  Tis smullen hier, hebben een gezellige babbel en nemen na afloop nog een borrel in het hotel op het dakterras. Sam en Rabby komen ook nog voor een drankje en rond 10 uur gaan we richting bed.

Zondag om iets voor 7 sta ik in de lobby te wachten op de heten om afscheid te nemen. Ook John is er.

We blijven met zijn 2e over. John wil ook vandaag nog een paar pagodas bekijken,  ik twijfel ff, wil eigenlijk nie veel doen vandaag. Maar John overtuigd me een ga snel ontbijten en weer nemen taxi om 8 uur. Lekker vroeg.

Deze 3 pagodas liggen verder uit de stad, maar dicht bij elkaar en bij de Dan Sinh markt die minder toeristische is.

De pagodas zijn mooi om te zien, chineese stijl.  Er zijn nog weinig mensen op pad, hebben dus alle tijd en gelegenheid om op ons gemaakte rond te lopen en alles te bewonderen.

Op de terugweg van we naar de markt. Idd niet toeristisch, lijkt op chinatown in Bangkok.  Mensen zeuren niet aan je broek.  Rustig rondkijken dus.

Na een halfuurtje vinden we het genoeg een nemen en taxi terug naar het hotel. In de middag doe ik niks meer, zwembad hangen,  blog schrijven.

Laatst in de middag ontmoeten we al een paar mensen van onze volgende trip.

6 uur briefing in de lobby. Ff wennen aan al deze nieuwe mensen.  Tis een gemêleerd gezelchap, Australië,  Engeland,  Zwitserland,  New Zeeland en ikke. Weer gaan met elkaar uit eten en Lam geeft uitleg over as week.

Zal wennen zijn met zoveel mensen, maar weer zullen het zien.

Deze keer deel ik geen kamer met iemand.  Beetje saai alleen,  maar ook dat zal wennen.

Morgen om 7 uur klaar staan voor onze 30 km rit en de Chi Chu tunnels