13e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 13e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

13e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

18 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sommige gaan naar de Cu Chi Tunnels vandaag, maar die zitten in mijn volgende reis. Dus gaan we maar iets anders doen.

Sidney en John willen naar het oorlogs museum en dan naar het paleis rond 8 uur in de ochtend.

Georgie is vroeg op omdat ze wel naar de tunnels gaat. Draai me nog eens om in mijn bed, maar slapen gaat niet meer. Dan maar uit bed en met Sid en john mee.

Snel ontbijtje en voor 8 uur sta ik al beneden.
Op naar het War Remnants museum, met de taxi want Sid vindt het ver lopen met dit weer.

Dit museum is gespecialiseerd in research, verzamelen, behoud van de overblijfsel en het bewijs van de Vietnameese oorlog.

Het is een 3 verdieping hoog gebouw, er worden veel foto's en teksten vertoond over deze lang durenden oorlog, 17 jaar, indrukwekkend.

Na 2,5 uur komen we weer uit het museum, te laat voor het paleis.

Lopen terug langs de Notre Dam, deze is nu ook gesloten voor public, langs het park van het paleis en ook langs het postkantoor,  prachtig groot gebouw waar veel toeristen rondlopen maar ook nog steeds in gebruik is. Daarna vinden we een leuk restaurant, op de 2e verdieping, waar we verbaasd binnen komen als we het interieur zien. Er heerst een fijne sfeer.

Bestellen en echte vietnameese lunch met een koude fruit shake.

Heerlijk gegeten en afgekoeld van de buiten temperatuur stappen we de warmte weer in.

Op de terugweg naar ons hotel stoppen we nog even bij de Opera om te kijken naar dit prachtige gebouw. Er staat een mooie show aangekondigd, de AO show een unieke Vietnamese Culturele show, ze laten en mooi filmpje zien en besluiten vanavond om 18.00 uur naar deze voorstelling te gaan met zijn 3e.

Georgie is terug van de tunnels en samen met John, Ruth gaan we op stap naar de Ben Thanh Market, een overdekte hal met van alles te koop, warm, benauwd, druk en veel te veel verkopers die aan je broek blijven zeuren of je iets wil kopen.

Uiteindelijk staan we na ongeveer een uur buiten met onze buit in handen. Flink onderhandeld, min 40 % van de gevraagd prijs betaald.

Op de terug weg naar het hotel, nog een paar kleermakers bezocht, ziet er allemaal prachtig uit, maar leuk om hier te dragen maar niet thuis. En ook John, Ruth en Georgi gaan mee naar de voorstelling.

Tegen half 6 zijn we netjes gekleed om naar het Opera House te gaan. We krijgen nog en gratis kopje ice thee aangeboden en om 18.00 uur start de show. Super mooi om te zien. Op www.aoshowsaigon.com is te zien hoe mooi de show was.

We hebben echt genoten.

Na afloop ff terug naar het hotel om de rest op te halen en dan met elkaar voor de laatste keer samen uit eten. Moh heeft een mooi restaurant uitgezocht met lekker eten.

Iedereen besluit om terug te gaan naar het hotel ipv te gaan stappen. Op her dakterras van het hotel drinken we nog een borrel en dan  richting bed.