12e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 12e dag fietsen indochina, angor - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

12e dag fietsen indochina, angor

Blijf op de hoogte en volg Nelly

17 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een warme en onrustige nacht besluit ik om 6 uur op te staan, lekker in de hangmat liggen buiten. Maar helaas zijn alle deuren gesloten, misschien niet alle, maar weet niet welke deur misschien open is , jammer, dan maar terug naar bed.

Draai nog wat rond en zie na een half uurtje de eigenaresse voorbij komen. De deuren zijn namelijk niet echt dicht hier.

Eindelijk naar buiten, eerst ff douche en dan in de hangmat naar de rivier en de opkomende zon kijken. Tis al aardig druk aan het worden met boten die richting markt en grote Mekong rivier varen.

Ook vandaag worden we verblijd met een lekker ontbijt.

Om 8 uur stappen we, met al onze bepakking en onze fietskleding aan, in de boot om een boottocht te maken naar de Cai Be drijvende markt. De producten die de boten verkopen hangen aan een stok gebonden, op de boot.  Vele verkopers leven ook op deze boten met hun gezin.

Verderop gaan we even aan land om te kunnen zien hoe bepaalde locale producten worden gemaakt.  Rijstwijn, cocossnoepjes, rijstwafels, andere rijstkoeken. En natuurlijk kun je alles kopen met nog veel meer andere souvenirs. Maar er wordt wwl gratis thee aangeboden met alle producten die ze verkopen. Vanuit Cai Lay fietsen we 35 km door fruitplantages en lang de Mekong.

We gaan een smal grind/kiezelpad op, langs de rivier en aan de andere kant,  mooie, nette verzorgde huizen. Tis wel opletten, ook op dit pad heb je tegenliggers. Na ongeveer een half uurtje over dit smalle pad met de nodige brugjes en tegenliggers komen we op de doorgaande weg. Fietsen over een grote brug en vervolgen onze weg, ook deze keer weer, langs niet toeristische plaatsen. Mensen zwaaien, roepen hallo en moedigen ons aan.

Het tempo zit er goed in. Komen al snel bij onze eerste stop. Hier spreekt niemand Engels,  geen probleem we hebben onze chauffer en Lam.

Na en half uurtje pauze met heerlijk vers fruit en drinken gaan we verder voor onze laatste km van deze vakantie.

Voldaan komen we aan, na 35 km, op ons eindpunt. Iedereen is blij en we maken en groepsfoto,  wazig, grappig, kriskras door elkaar. Nemen afscheid van ons team en onze fietsen.  En vervolgen onze tocht, 3 uur in de bus, naar Ho Chi Minh City, of te wel Saigon.

In ons luxe hotel verblijven we een paar dagen.  Huong Sen Hotel ligt in een nette wijk en een gunstige omgeving om alle attracties te kunnen bekijken.

Vanavond gaan we voor de laatste keer officieel met elkaar uit eten, want morgen avond gaan Brent en Suzie al weg.

Iedereen heeft een goed gevoel over deze trip en het is ook goed dat het nu bijna ten einde is, voor wat betreft het fietsen dan.

Toch 465 km gefietst deze reis.

• 21 April 2014 - 17:04

Sylvia:

Je hebt al heel wat kilometers in de benen zitten, Nel.
    Ik bewonder je hoor, wat een uithoudingsvermogen.
    Ook is het vreemd om al de namen te lezen van de plaatsen en rivieren waar je nu komt in Vietnam.
    De namen kennen we of ik dan van de vele Vietnam oorlogsfilms die ik op de TV heb gezien.
    Voor jou ook een raar denk ik nu je dan de plaatsen persoonlijk ziet.

Meid wat moet dit allemaal een ervaring voor je zijn.
    Het is net alsof ik een boek zit te lezen als ik jouw verslagen lees.
    Ik vind het een geweldig boek om te lezen en ben iedere keer benieuwd wat het volgende hoofdstuk wordt.

Nel geniet van wat je allemaal meemaakt en ik rijs van hier uit met je mee.
    Lieve groetjes en een knuffel..
    Sylvia