8e dag Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 8e dag Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

8e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

28 April 2014 | Vietnam, Hoi An

Vandaag lekker een beetje uitslapen, gaan om 9 uur richting oude stad waar we een toeristische route lopen. 3 x per dag 2 uur lang mag er niet met brommers gereden worden, heerlijk geen getouter, geen scooter, alleen wandelaars. Tegen 12 uur zijn we weer klaar met de tempels, pagodas en traditionele dansshows.

Gelukkig hebben we nu vrije tijd. Lopen nog een blokje en nuttigen een heerlijke lunch. Om 2 uur worden we verwacht bij de kleermaker,  gisteren wat uitgezocht, onze eerste pas sesie vandaag. Mijn  jurk en pak passen perfect,  maar de broek nog ff een stukje inhalen en dus maar ff wachten in het pashokje, met het hoofd buiten het hokje, ook Roeline moet wachten en samen dansen we met de blote beentjes buiten het gordijn. Eindelijk zijn we klaar met passen en gaan terug naar het hotel. Om 3 uur plons ik in het heerlijk verkoelende en rustgevende zwembad. Het hotel voelt als rust, mooie rustige, gezellige sfeervolle omgeving. Dan maar biertime in het zwembad.

Tegen half 7 worden we weer in de lobby verwacht voor onze vietnameese kookles. We zijn met 8e, gezellig groepje. Lopen ongeveer 15 min voordat we bij de kookklas zijn, maar  ziet er goed uit. Springrolls, heerlijke kippensoep, papayasalade en vis met kruiden in bananenbladen op het gasfornuis. Onze kokkin is aardig aan het lol maken,  heeft voor iedereen een bijnaam, en zingt bij het bereiden van de gerechten. Heerlijk om te maken maar vooral om te eten. Buikje vol en rond 10.00 uur bedje weer in, morgen vroege dag 80 km fietsen.

• 03 Mei 2014 - 16:32

Sylvia:

Als ik zo het verslag van vandaag lees heb je een relax dagje gehad.
    Ik ben benieuwd watje hebt laten maken.
    Op de foto te zien hebben jullie best wel lol gehad in het pashokje.

Ik ga het volgende verslag weer lezen, want ik loop een beetje achter.
    groetjes.