5e dag Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 5e dag Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

5e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

25 April 2014 | Vietnam, Nha Trang

Eindelijk eens uit kunnen slapen vandaag en dan ben ik weer eens heeeeeel erg vroeg wakker. Half 6. Ga dan maar ff een strandwandeling maken. De stad is al wakker aan het worden. Hoor auto's,  scooters, getoeter, mensen praten.

Snel ff onder de douche, tandjes poetsen en naar buiten.

Als ik mijn kamer uitstap is het al weer erg warm. Op naar het strand, 400 mtr verderop. Alles leefd al, de eetkraampjes zijn al bemand, tis ook al aardig druk op de weg. Kom bij de hoofdweg langs de zee aan en ja hoor........ tis echt spitsuur, iedereen is onderweg naar zijn werk en toeristen bussen zijn ook al wakker. En dan nog maar niet gesproken over de temperatuur op dit tijdstip, 30 °. Pfff dat wordt een warme dag vandaag. 

Steek de weg over en loop naar het strand,  tot mijn verbazing zijn er al heel veel mensen actief aan het zwemmen en zonnen en dat om kwart over 6 in de morgen. Loop een klein stukje over het strand en ff met de voetjes de koele zee in en draai dan weer om, te warm en vandaag zitten we toch al de hele dag op de boot op het water. Dan maar ontbijten en om 9 uur klaar staan voor onze boottocht.


Tis ongeveer 15 min rijden met de bus naar de haven, hier stappen we op een boot die ons vandaag rond de eilanden vaart.

Komen langs het eiland Vinpearl, wat beheerd wordt door een rijke Rus. Je kunt op net eiland komen met een kabelbaan van 4 km lang.  

We varen verder richting de vissersboten c.q.  verzamel plaatsen voor allerlei soorten vis. Die van hieruit weer verkocht worden. Komen nog voorbij een paar andere eilanden en meren aan bij een drukker bezocht eiland. Hier liggen een paar boten die harde muziek hebben, maar gelukkig gaan deze weg. Iets verderop ligt een soort vlot, vanaf hier kun je gaan duiken, banaan varen,  met parachute omhoog achter een boot. Drukke bisnis. Wij gaan gewoon heerlijk snorkelen, het water is koel en er is een verkoelende wind aan boord.

We hebben 1,5 uur om lekker te snorkelen voordat we een lunch krijgen.  Iedereen is lekker aan het zwemmen, snorkelen of aan het niksen, hebben we wel verdiend.

Er is niet veel vis te zien, maar genoeg om lang te blijven snorkelen en op mijn benen en rug te verbanden,  maar goed nu is de achterkant in iedergeval ook goed verkleurd.


Er is ook een mogelijkheid om je te laten masseren, nou ja masseren,  lijkt een beetje op strijken, nagels knippen en kleuren en nog meer manicuur en pedicuur dingen. Jann laat zich lekker verwennen, Gerry krijgt een massageen een paar andere dames laten de nagels lakken.


Om 12 uur worden de banken omlaaggeklapt er staat er een heeelijke lunch op ons te wachten. Lekker weer, wat een verwennerij.

We gaan pas tegen 2 uur weg en hebben na de lunch nog ruim een uur. Dus nog eens lekker het water in en genieten van het frisse wateren de lekkere verkoelende wind.

Tegen 3 uur zijn we terug in het hotel.  Ff douchen dan langs de boulevard lopen, hier staan mensen te zonnen ipv liggen. Mmm stel dat je niet overal even bruin bent,  beetjes foto's maken en samen met Roelina en Jimmy een borreltje drinken, gezellig kletsen over Australië en hun nieuwe huis, waar ik meer dan welkom ben. Mmm misschien mijn volgende trip, wie zal het zeggen.

Als we richting hotel lopen mekt Jimmy dat zijn telefoon weg is. Een scooter reed tegen hem aan en misschien een ander pakte zij telefoon uit zijn broekzak of toch bij de bar laten liggen? Dus dan maar teruglopen. In de buurt van de bar ik een politie agent en neemt Jimmy en Roelina mee naar het kantoor. Ik ga gerug naar het hotel, waar ik Jann tegen kom. Samen gaan we een hapje eten en gaan op zoek.

Vinden een heeelijk restaurant en bestellen een pizza en ook John komt binnen wandelen en schuift aan.

Heeelijk eens wat anders als azies eten. Tegen half 9 gaan we terug nar het hotel. 

Moet al mijn spullen nog inpakken, heb gisteren alles uit mijn rugzak gehaald. Half uurtje en dan ben ik klaar. Heb mooi tijd om mijn verslag te schrijven en vroeg te gaan slapen. Schuif onder de lakens en merk dat ik nog steeds veel spierpijn in de bovenbenen heb, dat wordt nog zwaar morgen  Morgen om 7 uur gaan we op de fiets voor een rit van 90 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 28597

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: