2e dag Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu 2e dag Vietnam - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

2e dag Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Nelly

22 April 2014 | Vietnam, Mui Ne

2e dag

7 uur gepakt de bus in. Uurtje met de bus Saigon uit.

Onze fietsen staan al weer keurig op ons te wachten. Camera en waterfles mee op de fiets en de rit van 55 km kan beginnen.

Het teamverband rijden is in deze groep niet aan de orde. Iedereen fiets in zijn eigen tempo. Er vormen zich wel groepjes, maar er zijn ook een paar die altijd achter in fietsen omdat hun tempo niet hoger ligt.

De tocht gaat door dorpen, velden en rubberplantages. Huizen zien er hier beter uit. Meer ruimte tussen de huizen, schoner en veel minder armoede.

Iedere stop worden we, zoals de vorige trip, voorzien van drinken, hapjes en fruit.

Vandaag hadden we een stop op 2x 20 km en op de laatste 15 km werden we verwend op een heerlijke picknick.

Stokbrood, kaas, tonijn, pindakaas, komkommer, tomaat en mango. Je kan je eigen broodje maken.

We zijn er ook aan toe. Heerlijk zitten op een mooi terras, met bomen heerlijke schaduw.  Dat is ook vandaag weer nodig. Tis nog steeds 34 graden en een luchtvochtigheid van 85. En das nie echt prettig. Alles voelt plakkerig en verwelend warm. Ook na 2,5 maand ben ik er niet aan gewend.

Na de lunch zit met onze fietsdag er al weer op. Gaan in de bus voor 2 uur richting kust.

Het landschap veranderd, meer bergen om ons heen, maar nog steeds erg groen. Dit komt omdat ze hier regelmatig een korte maar hevige buien hebben.

Als we in Binh Thuan aankomen worden we blij verrast met een mega groot hotel.  Als we uitstappen moeten we op de foto, krijgen een welkoms drankje en een mooie bloemenkrans omgehangen. En nog eens op de foto. Zicht op zee en 3 verschillende zwembaden.  Alles is mooi en mega groot, de hal, de kamers, de badkamer, het bed.

Roeline en Jimmy zijn vorige week getrouwd en hebben op het bed (handoek) zwanen met rozen, het bad is gevuld met water en druiven bloemen in.

Omkleden en het zwembad in, heerlijk met zijn alle. En niet te vergeten een borrel bij het zwembad. Snel omkleden anders zijn we te laat voor het eten. Spring nog ff op de bagage kar en Roeline duwt me de gang door. Lachen met zijn alle.

Om 7 uur gaan we met de bus op pad naar een mooi restaurant aan de zee. Heerlijke gezellige avond gehad, moe en voldaan spring ik in het grote bed. Morgen om half 8 start onze 60 km rit.