Wandeldag op Ko Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Wandeldag op Ko Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Wandeldag op Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Nelly

29 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Jà vandaag uitgeslapen en wel tot half 9. Knap van mezelf.
Zo maar eens op pad voor mijn boot/bus ticket terug naar.bangkok. Maar eerst op.zoek naar een ATM, de pinapparaten. Wel de juiste kleur, blauw of geel, nemen anders bestaat er een kans dat ze je pas inslikken.
Besluit in de richting van Sairee Beach te lopen zodat ik alle padjes en weggetjes heb gehad. Vindt op de hoofdweg een ATM waar ik met mijn pas terecht kan.
En aan de overkant een restaurant wat heerlijke sandwich verkoopt. Mmmm lekker een boterham, stokbrood, met sla, komkommer, ham en kaas en niet te vergeten een sausje.
Met de sandwich in mijn hand vervolg ik mijn weg.
Op naar Mae Haad Bay. moet bij de pier zijn voor een ticket, wordt van het ene naar het andere loket gestuurd. Maar uiteindelijk heb ik mijn kaartje. Voor 1000 Bath ben ik in Bangkok.

Zo nu de kust verkennen loop helemaal tot het eind en daar is een meega resort, Sensi Paradise, precies een goede naam. Ga gewoon kijken, huisjes aan het strand, groot zwembad, mooie tuin. Mag wat kosten denk ik. Moest omdraaien omdat het daar doodloopt.
Terug over het strand en de weg volgen naar het zuiden van het eiland Mooie weg met flink wat heuvels en geen of weinig accomodatie.

Ergens staat een bord met Welcom Aow Leuk II en beach. Nou rechtsaf dan maar. Flinke daling.Mmmm moet ik straks ook weer omhoog lopen. 
Maar beneden aangekomen is het de moeite waard geweest. Een prachtig grindstrand met blauwe zee en mooie golven, niet ondiep dus ook lekker fris. 
Heerlijk om hier ff te blijven. Tis een klein privé strand met 10 huisjes tegen de bergen aan en 2 restaurants. Das alles, meega rustig dus.
Lekker nog een 2e duik in de zee om daarna weer door te lopen.

Tis een heel end, ze zeggen 4,5 km maar denk dat ze meer bedoelen. Berg op berg af en dan... kom ik een bord tegen met een vrachtwagen en dat de weg omhoog gaat, aanduiding steile weg. Maar met de vrachtwagen richting lucht dan moet het wel heel erg stijl zijn mm wat ga ik doen. Toch maar doorlopen, ben tenslotte al zo ver en wil het eiland zien en ben te pinnig om een taxi te nemen of een scooter te huren.


Tis bloed heet, zweet meer als ik kan drinken en tis verder als ik gedacht had. Maar mijn redding een restaurant en idd op de buiten kant staat dan ook rescue point. Precies op tijd. Een heerlijke Pat Thai besteld en een watermeloenshake. Zij hebben en prachtig uitzicht op de baai waar ik naar toe wil. 

Uiteindelijk is het niet meer zo ver, maar wel stijl naar beneden naar een kleine, dacht, rustige baai. Komt er dus net 1 taxi aan vol gepropt met duits/engelse jeugd met drank, muziek, allemaal roken en veel tatoeages. Verder is het een heerlijk grindstrand en ook meteen diep water dus ook lekker koel. Besluit toch maar terug te lopen ipv een taxi te nemen. Weet tis een end, maar met water, cola en chips, voor het zout, moet het lukken. Tis tenslotte een goede been training voor volgende week als ik op de fiets stap voor aankomende maand.


Binnen 1.5 uur, ice tea, 1.5ltr water en een zakje chips lichter, ben ik weer terug in mijn huisje. Sneller als gedacht. Onderweg spreken mensen me aan, of ik ff een foto wil maken van een leuk sterk op de scooter, verontschuldigd zich dat er geen plek is op de scooter, geen probleem. Ff later een amerikaanse vrouw op een scooter. Mog ik ook mee rijden, maar helaas had ze de remmen stuk, met deze weg, veel succes. Een Thaise jongeman, die mangos aan het verzamelen was vroeg waar mijn scooter was. Nie dus, te voet, wenste me good luck en ik hem ook met het verzamelen. Mensen stoppen en vragen de weg. Nou dat ging dus goed op de terugweg. Heerlijk over het strand terug met een paar frisse duiken in zee. Kom ik in het water een paar vreemde eenden tegen???!!!! Chinezen met een kleurrijk strak pak aan en een of andere zwemband. De foto zegt genoeg.

Na het douche en ff uitrusten is het weer Mojito tijd.

Maar helaas is mijn barretje dicht. Dan maar naar de buren, maar helaas hebben ze hier geen Mojito. Dan maar een pina colada met zonsondergang.

Ff nog wat eten. Waar gaan we dat vandaag weer doen. Bij het zelfde restaurant als gisteren maar, is goed en lekker en op het strand, de voetjes in het zand en onder palmbomen. Maar o wat is het rustig op het strand. De barretjes zijn allemaal dicht vandaag. Mm niet slecht, heerlijk gezellig op het strand nu, nog steeds met een zeer aangename temperatuur van een graatje of 25.
Wat ook normaal is hier, dat er honden en/of katten in het restaurant lopen/liggen/spelen. Das gewoon hier en niemand heeft er problemen mee. Het valt eigenlijk niet meer eens op.

Vandaag maar rustig aan en op tijd naar bed. Voel me voetjes en  kuiten, hebben het zwaar gehad vandaag. Ruim 10 km lopen met flipflops, teenslippers, das nie niks;-) misschien toch op zoek naar een massage voordat ik mijn bed in duik.

  • 02 April 2014 - 19:43

    Iwan:

    Wa hedde gin het toch slecht daor in da schon land
    Ze jalours op oe

    Geniet er van meiske het is zo een paar maanden later

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 28493

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: