duiken vandaag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu duiken vandaag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

duiken vandaag

Blijf op de hoogte en volg Nelly

27 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Gisteren mijn verslag onder het genot van een Mojito, bij mijn favoriete strandtentje op mijn blog geplaatst. Beetje later als gepland gaan eten, zo rond half 10 pas. Maar goed, dacht loop ik eens de andere kant op, ga dus richting het "bruisende" leven van Ko Tao.
Steeds meer luitrustige jeugdige mensen.
Ook zijn hier een aantal ladyboys. Mooie vrouwen om te zien, maar gedeeltelijk ook nog jongens.
Sla een straatje in, een echt kroeg/eet straatje dus druk met, nu al, dronken gasten en rustige toeristen die de winkeltjes bekijken.
Nog ff terug over het strand, wat al weer kleiner aan het worden is, opkomend water. Blijkt dat mijn taxichauffeur, bij aankomst op het eiland, een goede keuze voor mij heeft gemaakt om me bij deze accomodatie te brengen.
De andere kant op is het druk met muziek, mensen etc etc.

Weer vroeg uit de veren want wordt om 7.45 uur op de duikschool, tauchenmitstefan.de verwacht. Aangekomen bij de school is het nog erg rustig, iets te vroeg.
Langzaam druppelt alles binnen. Na het uitzoeken van onze uitrusting, gaan we met onze tas richting straat waar we opgehaald worden door een mooie pickup van de duikschool. We is, de 2 duikleiders, een man met zijn dochter en ik. De rest is al met de1e rit meegegaan, allemaal lerende duikers. De groep is niet groter dan 14 personen. Dus super.Bij de haven aangekomen, zeg maar 3 km verderop, ligt de boot al op ons te wachten. Perfecte groote voor de duik. Spullen aan boord hijsen en de boot vertrekt richting Koh Nangyuan, een klein eiland net voor Ko Tao. Hier gaan we naar een mooie duikstek, ongeveer 1 uur varen, met een maximale duikdiepte van 30 meter. Er wordt perfect alles uitgelegt, hoe te handelen, ook worden de tekens voor bepaalde vissen doorgenomen, uitleg over de duikstek, gewoon alles goed geregeld. Met 4 personene plonsen we in het water. We blijven rond 24 meter, daar is nog genoeg te zien, dieper is alleen maar zand. Een mooie duik van ongeveer een uur. Niks mis mee. Aan boord gekomen is er koffie of thee en verse ananas. Ondertussen vaart de boot weer richting land, waar we onze 2e duik gaan maken. Onze duikleider, Sascha, had net verteld dat we niet bang hoeven te zijn dat triggerfisch je aan zullen vallen want het is nog geen paringstijd. En mocht het wel gebeuren dan naar de zijkant wegzwemmen en niet omhoog. Ja, ja zal wel loslopen.

We hijsen ons weer in ons pak en flessen, gaan te water en zakken af naar 16 meter. Het eerste wat we tegen komen...... je raadt het al, 2 triggerfischen die een nest aan het maken zijn en ja ze vallen mijn buddy aan. Bijten in zijn vin en schopt de vis weer weg, maar goed de aanhouder wint, wij proberen aan de zijkant weg te zwemmen, maar hij valt weer aan tot wel 3 x toe. Uiteindelijk zijn we uit zijn uit zijn territorium. En kunnen we rustig verderzwemmen. Twas verder een leuke plek om te duiken, niet te diep, goed zicht en mooie lange rustige duik.

Terug op de basis alle spullen weer gespoeld en heerlijk ff met elkaar zitten kletsen en hapje bij de buren gegeten. Leuke school en besluit om morgen nog eens te gaan. Helaas dezelfde duikstek, maar de 2e duik ga ik naar het wrak. Ook goed.

Ff terug naar huis, spullen inpakken en op naar het strand, ff lekker zonnen, maar mijn god wat is het heet. Dan maar vaak in de zee. Echt afkoelen is er niet echt bij, want het water is ruim 30 graden. En ook vandaag weinig wind.
Hier is een tweede steel, een hond die aan de achterzijde verlamd is. Help haar regelmatif met de achterzijde op tillen, zoadt ze beter het water in kan met dit hete weer. In het water is ze lichter en red ze het wel. Ook mijn buur zonners helpen haar zo af en toe eens. Tis een schat. Maar echt blaffen kan ze ook niet meer. Eigenlijk best sneu, maar eten en drinken krijgt ze de hele dag van het restaurant en de bar.

Heel vervelend maar dan is het weer Mojito tijd. Vandaag zie ik dezelde vrouw als gisteren en spreek haar aan, hoe haar dag was. Raken samen in gesprek, ze komt uit Noorwegen en heet Christien maar dan imhet Noors en tja.. dat weet ik niet meer. Haar zoon zit hier in het boxingcamp en zij is lekker een week of 2 hier. Gezellig zitten kletsen en besluiten om samen te gaan eten. Hebben bijde zin in green curry. Zij weet een lekker tentje, maar blijkt achteraf een andere te zijn. Maar ook deze curry is heerljik. Nog ff een strandwandeling gemaakt. Er worden veel wensballonnen verkocht hier en op het strand staan van die mannen die met vuurstokken draaien en ook van die potten met olie erin en dan mega hard ronddraaien, tis net vuurwerk. Maar mooi om te zien en ook knap hoe snel ze zijn.

Zo de avond zit er weer op morgen weer een duikje. Dus op naar mijn bed

• 30 Maart 2014 - 18:03

Sylvia:

Een gezellig dagje zo te lezen Nel.
    Leuke vrouw ontmoet en 2 heerlijke duiken gemaakt.
    Een lekkere mojito, strand wandeling en nog duiken in het vooruitzicht.

Ben jaloers op je.
    Veel plezier en pas goed op jezelf.
    ( moeder spreekt hahaha )
    Groetjes
    Sylvia