Visum dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Visum dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Visum dag in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nelly

24 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Het lijkt niet echt vakantie, iedere dag vroeg uit bed. Ook vandaag, moet naar de Vietnamese ambassade en tis een eindje weg.

Sta om 7 uur op. Ff douche want het is vandaag super benauwd. Rond half 8 ga ik op pad. Eerst een stuk lopen richting de road blocks, als ze er nog zijn, ja die zijn er nog dus, alleen niet meer zo druk bezocht. Hop de kanaalboot in. Een lange brede bood waar ongeveer een 50 mensen in kunnen. Veel water spet er aan beide kanten de boot in, maar gelukkig hebben ze aan beide zijde een zeil gespannen zodat het niet binnen kan komen, tis namelijk ook erg vies water en stinkt mega.

Kwart voor 9 ben ik op de ambassade, ruim 1 uur en 3 kwartier onderweg, met lopen boot en weer lopen.
Binnen 10 minuten sta ik weer buiten een pasfoto en 3000 bath lichter. Kan mijn visum om half 5 ophalen. Das wel weer lekker dan kan ik morgen eindelijk naar de eilanden.

Terug in de boot en op naar Kho San rd. om mijn bus/boot reis te regelen voor Koh Tao, niet echt goedkoop, 1050 bath, maar heb ff geen meer in trein en zo. Morgen vroeg om half 6 wordt ik op het kantoor verwacht en vertrekken om 6 uur richting Chumphon en dan met de high speed catamaran naar Kho Tao, met een beetje geluk ben ik dan rond 14.45 uur op plaats van bestemming.

Ff rond slenteren en dan weer naar het guesthouse, maar halverwege bedenk ik me en ga ff met de taxiboot over de rivier de stad uit, voor 15 Bath zit je meer dan een half uur in boot. Ff uitgestapt op het laatste punt.Nog wat kraampjes met eten, kleding, schoenen en de rest van de bekende zooi langs de weg gezien. Pak lekker een iced thai tea, lekker fris en begin aan mijn terugweg richting boot. Stap bij ons plekje weer uit en ga nog ff hangen op het terras bij het guesthouse. Rond half 3 ga ik weer terug naar de ambassade.
Je geloofd het niet maar..... het begint te regenen, eerst zachtjes, ik red het nog wel naar de boot zonder echt nat te worden. Stap in de boot en moeten ongveer 5 min wachten. Maar ondertussen begint het flink te plenzen. Heb ik ff mazzel. De boot vertrekt en tegen de tijd dat ik op plek van bestemming ben is het ook al weer droog. Lijkt trouwens of het niet overal heeft geregend want in de straat waar een heleboel ambassades zitten is de weg compleet droog.
Het zit allemaal mee en ben een halfuur te vroeg. Moeten nog ff tot 4 uur wachten en dan mogen we in de rij.
En tis gelukt yes.... sta om half 5 weer buiten met mijn visum op zak.

Iedere keer als je staat te wachten bij stoplicht en de tegnpartij mag gaan rijden, lijkt het wel een scooter wedstrijd, de een is nog sneller dan de ander. En daar achteraan komen de autos pas.

Het valt me wel heel erg op dat hier een groot verschil is tussen rijk en arm. Tussen de mega gebouwen staan ineens een paar slobbebwijken. De huizen aan het kanaal, tis dan wel de achterkant, zijn vies, oud en vervallen, de palen die ooit iets ondersteund hebben zijn verrot en dan wordt de vloer maar met touwen aan het dak gebonden. Overal zie je afval liggen en het ruikt er zeker niet lekker.

Op naar het guesthouse want tis nog steeds mega benauwd en bloedheet. Bij niks doen zweet je al. Bha niks aan, ben blij dat ik morgen uit de stinkstad weg ben. En rond kwart voor 6 ben ik dan eindelijk weer "thuis".

Ga nog ff een hapje eten bij de cooking school, want ben te lui om verder iets te gaan zoeken. Enne het eten is daar goed en de mensen zijn super vriendelijk.
Nog ff het verslag schrijven en dan op tijd mijn bed in, want het is tenslotte geen vakantie ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 28498

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: