rondje Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu rondje Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

rondje Mae Hong Son

Blijf op de hoogte en volg Nelly

20 Maart 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Lekker vroeg wakker, hup in de kleren en op naar de lokale markt, misschien hier een ontbijttje??
Tis vandaag wel heel erg mistig, komt omdat het burning season is. De zon is daardoor vandaag niet zo strek, maar nog steeds 39 graden.

De lokale markt is wel aardig, maar toch in een restaurant om de hoek een heerlijk ontbijttje gehad, pancake met ananas en een mixed fruitsap, das voor de vitamine.
Terug om de scooter te halen en naar de tempel op de berg te scheuren, snel nog ff wat tanken en de dag kan beginnen. Tis half 9.
Leuke stijle berg, met een slingerweg naar boven.
Hier staat een mooie prachtige witte tempel Wat Phrathat Doi Mu. Zo wit dat je bijna je zonnebril op wil zetten.
Via een lang wandelpad vanaf de voet van de berg kun je naar boven lopen. Mmmm wel ver, ben gelukkig met de scooter ;-)
Er zaten 3 jonge monniken op het dak om het blad eraf te vegen, valt wel op met het oranje wat ze dragen. Ja en ook zij moeten werken.
Op naar Wat Chong Klang, deze ligt aan het kleine meertje, om de hoek van mijn guesthouse. Indrukwekkend blijft het hoe ze alles zo mooi kunnen maken met zilver, goud, witte muren etc. etc.

Wilde eerst nog meer tempels gaan bekijken, maar 2 is wel weer genoeg voor vandaag. Omkleden, korte broek aan en hempje en weer op de scooter en op naar de "attracties"

De eerste wordt het dorp van de Karen long neck village, ligt aan weg nummer 108, mmm dus ff zoeken, maar na 1 rondje dorp op de juiste .
Iets verder als het dorp Ban Noi Son, ongeveer 17 km, verder links af. Gelukkig staat het aangegeven met borden. De weg wordt steeds smaller en uiteindelijk voert de weg door het oerwoud en wordt het een stoffig zandpad, geel stof.
Het water over en dan....... wordt het toch wel ernstig stoffig en steil en straks weer terug... Nee gaan we niet doen. Scooter ergens op een verlaten grasveldje geparkeerd dan de rest maar lopen. Geel ben ik als ik in het dorp aan kom.
Goede keus om te gaan lopen, want het werdt nog erger.
Afijn het dorpje in, ziet er uit als toeristische trekpleister, hangen overal souveniers, voel me een beetje bekeken.
Maar geen lang nek te bekennen.
Plotseling komt er een vrouw ergens uit haar schuilplek en begroet me, groet terug en ze gaat aan de slag met.... geen idee. Zij heeft aardig wat ringen om haar nek. Loop maar door en zie nog 2 vrouwen en 1 meisje met ringen en dat was het. Een gewoon dorp als je niet weet dat hier lang nekken zouden wonen.

Tja, dat was het dan. Op naar de scooter voor de volgende attractie.

Modder bad spa, nou wat zal het brengen. Echt een toeristisch iets, een paar voeten baden, een modder poel van 70 graden, waar je niet in mag, ze halen hier de modder uit.
Bij een office staan de prijzen wat je allemaal kunt doen. Gezicht en/of lichaam vol met modder, massage.
Ik besluit om niks te doen en ga een thee drinken en weer op pad.

De Pha Seau Waterfall een stuk verderop. Deze is niet echt groot op het moment, komt omdat het een droge tijd is.
Maar toch aardig een paar watervalletjes, mooie rotspartij en rustige omgeving. Heerlijk ff met de voeten in het water, beetje afkoelen en ontstoffen. Benen en armen zijn geel van de stof.

Dezelfde weg weer terug voor zo'n 30 km en dan links af terug naar huis.

Wel bijzonder wat je allemaal op je scooter mee kunt nemen: 2 emmers verf van 10 ltr. D.m.v. een grote stok, waar je op zit, hang je aan beide kanten en emmer en rijden maar, Een heel gezin, pa, moe en 2 kinderen. 1 kind voorop en de ander tussen pa en ma en alles zonder helm.
Bergen hoog gras achter op.
Pakken drinken tussen de benen, plastic bakjes, een rits lang, in je hand, achterop zaken rijst. Je kunt het zo gek niet bedenken en het kan mee.

Zo voor mij is het genoeg voor vandaag. Toch weer een kleine 100km gereden.

Lekker ff niksen, bed hangen, verslag schrijven, douche, rondje dorp, ergens wat drinken, hapje eten, vandaag bij Sunflower met een live gitarist, die iedere keer, na 6 nummers, weer van voor af aan begint. Das super leuk als je hier lang zit, nie dus.

Ook morgen weer betijds op pad. Terug naar Pai en de "attracties" overweg nog ff bekijken.