scootertocht van Pai naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu scootertocht van Pai naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

scootertocht van Pai naar Mae Hong Son

Blijf op de hoogte en volg Nelly

19 Maart 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Vandaag weer mooi op tijd wakker, heerlijke frisse nacht gehad. Spullen inpakken, douche en op naar het ontbijt.
De rugzak afgegeven bij de receptie, nou ja, in de hoek gezet ergens onder het afdak, verzamelplek van mensen.
Sleutel ingeleverd van mijn hut. Met een kleine rugzak op de scooter voor het ontbijt, zelfde plekje maar als gisteren, was lekker en goed.
Rond kwart over 10 gaat de grote tocht beginnen.
111Km van Pai naar Mae Hong Son. Er is maar 1 weg, dus verdwalen doe je niet. Maar tis wel een route met meer dan 1000 bochten. Dus voor de motorrijders onder ons, mooie heerlijke route. En eigenlijk starten vanaf Chiang Mai, dan zijn het er ruim 1760. Dus heren........
Ik met mijn scootertje heb er heerlijk van genoten. Rond 3 uur aangekomen op plaats van bestemming. Nu op zoek naar een slaapplaats. O..... Te ver gereden ben het dorp al weer uit. Omdraaien en dan maar links af. Zie wel waar ik uitkom.
Plotseling wordt ik ingehaald door een , denk engelse of amerikaanse, man en Thaise vrouw op en scooter, hij gaat steeds zachter rijden mmm... Was de bedoeling???
Vraagt waar ik naar toe wil en begint gelijk uitleg te geven over hoe ik bij alle "attracties" kom. Wil ik nie weten. Wil alleen een slaapplek. Oooo, die wist hij ook nog wel, hoef hem alleen maar te volgen. Nou ja waarom niet en gelukkig kom ik bij het guesthouse dat ik gevonden had in de lonley plannet. Frends guesthouse.
Helemaal top, voor 150 bath een keurige kamer met 2 persoons matras, op de grond en gedeelde badkamer. Niks mis mee.
Op naar een platte grond van hier. Gevonden bij het toeristisch info centrum. Flinke kaart met veel gegevens en ook nog en boekje met de attracties.
Rondje helpen om te kijken waar en wat alles is.
Mmmm staat een wandelroute op, maar maar dit weer.... dacht het niet, terug naar mijn scooter en rondje rijden. Beetje bekeken wat ik morgen ga doen. Terug voor een heerlijke douche en op om het "nachtleven" hier te bekijken. Heerlijk rustig, weinig toeristen, gewoon zoals het moet zijn. Leuk restaurant gevonden, Salween river restaurant. En ja, ook hier geven ze wifi. Heerlijke rode curry met kip besteld, tis pittig, maar super lekker. Een Mojito, na zo'n zware tocht gaat er wel in. Nog 1 als toegift onder het schrijven van dit verslag in het restaurant. Ben toch alleen dus niemand heeft er last van. Borrel is op en tijd voor nog een klein rondje en dan naar bed gaan. Morgen een nieuwe dag..

  • 19 Maart 2014 - 15:50

    Patricia:

    Avonturier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 28483

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: