Elephant Nature Park vrijwilligers week - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Elephant Nature Park vrijwilligers week - Reisverslag uit Mae Taeng, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Elephant Nature Park vrijwilligers week

Blijf op de hoogte en volg Nelly

16 Maart 2014 | Thailand, Mae Taeng

7 en 8 dag
Jeetje wat een herrie weer vannacht tot wel 11 uur hebben de honden elkaar lastig lopen vallen. Vechten, huilen, blaffen en als er 1 begint volgen er nog zo'n 200.
Ben er ff helemaal klaar mee. Luci is vannacht ook al ziek geworden, dacht dat een hond de deur open haar gemaakt, dus het bed uit een de deur weer op slot.... Maar ff later hoor ik iemand mijn naam roepen, had ik Luci buiten gesloten.

Mijn buikje is vandaag ook nog nie alles, maar toch maar aan de slag en zoals gewoonlijk weer geen Internet, Nie dat dat een ramp is, maar wil graag een hotel boeken voor zondag zodat ik niet hoef te zoeken waar ik naar toe ga.
Ontbijt al weer op een nog ff 25 min niksen en dan gaat de dag weer beginnen.
Gelukkig een rustige dag gehad, veel honden zijn weer uit de cliniek dus dat scheelt een hoop gewandel en schoonmaakwerk.
Vandaag afscheid genomen van Christine, zij gaat nog een weekje vrijwilligerswerk doen met olifanten in de buurt van Kanachaburi.
Ik gelukkig niet.
Als diner hadden we speciaal Thais eten, heerlijk maar wel pittig en met Thaise meisjes die traditionele dansen opvoeren.
Op de terugweg van het platform naar het Dog Volunteers House wordt er weer eens veel in de bergen gebrand, dat maakt dat het de hele dag mistig rond de bergen om ons heen, das jammer want het kan zo mooi hier zijn.

Vannacht hebben de honden het goed met ons voor gehad. Twas extreem rustig terwijl het vollemaan was vannacht. Luci vertelde me dat ze van ochtend rond 5 uur ons wel gewerkt hadden, gelukkig niks van meegekregen.
Half 8 aan mijn laatste ontbijt, sneetje witbrood en muesli zoals ieder morgen.
Op naar de honden voor de laatste keer. Ga lekker met mijn vriendin Malie wandelen een extra lange ronde, gezellig met zijn tweetjes.
Daarna nog een rondje met Manta en Piper. Glipt Manta uit mijn vingers en ja ze zijn snel deze 2 wildebrassen. Snel Piper vastgebonden aan het hek en achter Manta aan, ook de maihout helpt mee. Iets verder op is zij aan het spelen met de andere honden, wat een geluk, hebben haar snel te pakken. Op het zelfde moment komt ook Piper aan gerend???? Hoe komt deze nu weer hier. Ja hoor riem door gebeten/getrokken. Afijn beide honden in een nieuwe riem en weer op pad. Dus mijn ochtend rennnetje weer gehad en dat met 28 graden.
Nog ff een hok van de puppies schoonmaken en kan je vertellen das nie leuk, al die shit die ze produceren met zijn 5e.
Maar goed moet ook gebeuren.

Daarna niet meer zo veel gedaan, ff wat foto's gemaakt en extra geknuffeld met de honden.
Vroeg met lunch pauze, omdat Luci graag een andere slaapplaats wil hebben, bij Alli. En gelukkig is het haar gelukt, laatste week rust voor haar s nachts. Das echt tof.

Na de luch dan echt dd laatste ronden met mijn vriendinnen.
Nog ff snel meegeholpen met vaccineren, ik was net op weg om mijn spullen in te pakken en kon een handje helpen.

Douche, spullen inpakken, afscheid nemen van onze DVH honden en bedanken voor het slopen van mijn beste nieuwbroek. En op naar het platform om te zorgen dat ik met de bus van half 4 mee kan. Helaas geen hostel kunnen boeken omdat er de afgelopen dagen geen internet was, althans niet genoeg bereik.
Dan maar afzetten ergens bij Thapea gate en dan zien we wel weer.
Uurtje terug rijden van ongeveer 65 km ten noorden van Chiang Mai.

Klein guesthouse gevonden niets speciaal. Maar voor 1 nacht niks mis mee, geen honden, wel wat auto's. Morgen naar Pai, om 11.00 uur vertrekt de bus.

Ff over de zondagavond markt wat lekker eten scoren en dan reisverslagen plaatsen en mijn bedje in. Van de week volgen de foto's

Warme groeten vanuit het mooie Thailand xxx

  • 16 Maart 2014 - 16:50

    Sylvia:

    Wat een enerverende dagen heb je mee gemaakt.
    Van rust is echt geen sprake volgens mij.
    Is het wel leuk toch, al dat vrijwilligers werk ?
    Je maakt zo ook heel wat kilometers.
    Reis je dan in je eentje als je de bus neemt en op zoek gaat naar een
    volgend guesthouse?

    Ik ben heel nieuwsgierig, want ik weet voor geen meter hoe dat allemaal in zijn werk
    gaat zo onder weg.
    Pas goed op jezelf.
    Lieve groetjes en een knuffel van mij.

  • 16 Maart 2014 - 17:08

    Jolanda Van Ballegooij:

    Hey, man man wat een ervaringen, knap zoals je al die dingen onderneemt. Nieuwe mensen ontmoeten lijkt me super. Blijf ervan genieten. Nog plannen de oversteek naar Australië te doen later in je reis? In elk geval lees ik met enthousiasme je reisverslag. Keep on going.
    Groetjes van mij.

  • 16 Maart 2014 - 17:32

    Nelly Van Grunsven:

    Hè Sylvia,

    leuk dat je me steeds blijft volgen.
    De bus waas deze keer van het park, de heen en terug reis waas inbegrepen. Had een adres van Jolanda, van de massage cursus, waar zij geslapen had, maar was mega duur. En dus op zoek naar een andere slaapplek. Er zijn er hier zoveel in 1 straat wel 4 of 5, dus dat is zo geregeld.
    morgen heb ik ook een mini bus, 10 persoons. Een voor 160 bath, 3,50 euro, ben ik in Pai. Lekker makkelijk.
    Meestal boek ik via Internet ff een hostel, maar dat lukte van de week niet dus vandaar. Hen je met vragen laat het maar weten misschien schrijf ik niet duidelijk genoeg, omdat het voor mij allemaal zo gewoon begint te worden. Xxx

  • 16 Maart 2014 - 17:34

    Nelly Van Grunsven:

    Jolanda,

    weet nog nie zeker of ik die kant op ga, eerst maar eens richting Zuid Thailand, Cambodja en Vietnam en halverwege zal ik eens bedenken wat ik verder wil.

  • 16 Maart 2014 - 20:41

    Patricia:

    Ha nelly,

    Ik volg al je verhalen, wat een toestanden zeg met die honden! Fijn dat het erop zit, en op naar het volgende avontuur......
    Mooi daar he.
    Veel liefs vanuit oss, lars thijn liz willem en patricia.xxx

  • 16 Maart 2014 - 20:43

    Jacqueline:

    Leuk om te lezen waar je bent en waar je naar toe gaat. En wat je allemaal meemaakt. Maar eeehh, laat die hondenpoep maar zitten hoor, hah
    Wel mooi dat hé!?
    Veel plezier enne pad goed op jezelf hé?!
    Groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 954
Totaal aantal bezoekers 28599

Voorgaande reizen:

18 November 2018 - 30 November 2018

Duikvakantie Indonesië, Flores

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Start in Thailand

20 April 2014 - 03 Mei 2014

14 dagen fietsen van Saigon naar Ha Noi, Vietnam

06 April 2014 - 19 April 2014

INDOCHINA & ANGKOR

Landen bezocht: