dagje olifanten training - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu dagje olifanten training - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

dagje olifanten training

Blijf op de hoogte en volg Nelly

08 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

De wekker gaat om kwart over 7. Pfff vroeg op mij eerste echte niet meer school dag. Tis zo lekker koel, wil blijven liggen.
Maar dat gaat niet lukken heb een dagje olifanten training geboekt.

FF snel onder de douche, aankleden en op naar mijn ontbijt. Wentelteefje met suiker en kaneel, bakkie jasmijn thee en dag begint goed.

Rond kwart voor 9 is het busje er. Busje zit al aardig vol. Uiteindelijk zijn we met 2 bussen, totaal 20 mensen. We worden verdeeld in 2 groepen. 1 groep is van de Candy en de andere is van het poepruimen. Tja en laat ik nu net ingedeeld worden bij de laaste groep, samen met de Canadeese familie. De oudste zoon is geloof ik wel 2 mtr en stevig zoals een body bilder. Helaas hadden ze voor met hem geen passend shirt. De grootste kwam nog ruim boven zijn navel.

Goed na het omkleden, vissermansbroek en tshirt, krijgen we uitleg hoe een olifant te besturen, hoe erop te klimmen etc.
Indrukwekkende dieren. Ze hebben een hele grove dikke huid met raar hard haar. Na uitleg en op de olifant klimmen en rondjes draaien, links en rechts om laten lopen, voor en achteruit. Mogen we de poep opruimen, gelukkig stinkt het niet, ze eten geen vlees vandaar.
En dan is het alweer tijd voor de lunch, tja de dag vliegt voorbij.

Na de lunch mogen we op de olifanten rijden en besturen. Ik ga mee als passagier, das meer dan genoeg. We rijden en een stuk de berg op om hier de olifanten te voeren. Krijgen nog een en ander uitgelegd over hoeveel ze eten, hoe lang het duurt voordat er een baby is etc etc. Ondertussen eten de olifanten wat en zorgen dat ze hun overtollig vocht kwijt raken, door eens lekker met de slurf de mond te leggen en dan weg te spugen. Dus overal olifanten snot, tja waarom ook niet.

Hup weer op de olifanten het laatste stuk van de route afgelegd.
Nu door het water, das lachen ze halen maar water door hun slurf op en spuiten dat over hun lijf, maar wij zitten er boven op met als gevolg ...... ja nat.
Daarna nog ff met de olifanten in bad en een rondje olifant rijden ein een meertje, heerlijk fris met dit warme weer.
Leuke dag gehad, gezien dat het kan zonder de dieren pijn te doen, maar helaas zitten ze wel aan kettingen. Ivm met het weglopen??!!!

Ff douchen en omkleden en dan op naar de afspraak met Jolanda, uit Zwitserland. Heerlijk borreltje drinken en dan hapje eten, gewoon simpel thais eten en hierna nog een borrel drinken in een gezellige bar. Na 2 grote Mojita's houden weer het voor gezien.
Morgen weer vroeg dag.
Op naar mijn vrijwilligerswerk met de honden in het Elephant national park.

• 12 Maart 2014 - 23:21

Iwan:

Jij op een olifant...!
    Das tochgeen gezicht. Tenger vrouwke op zo'n mega beest

Wel kicken joh

Enjoy