Thai cookery school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu Thai cookery school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nelly Grunsven - WaarBenJij.nu

Thai cookery school

Blijf op de hoogte en volg Nelly

23 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Kookcursus

Weer vroeg uit de veren, 8.20 uur wordt ik opgehaald. Zijn met 5 in de bus, mmm das nie zo veel. Het Engelse stel Sophy en Cairin en een meisje uit de USA, en Brenda uit Nederland /Canada.
Op naar de markt om uitleg te krijgen over de kruiden. Na de uitleg hadden weer nog ff tijd en New, onze gids, heeft een of ander pakketje gekocht, ingepakt in bananen bladeren met sticy rijst. Weer moesten het maar eens proberen was echt jammie, jammie. Blijkt het varkens hersenen te zijn met hele hete rode curry. Mmm weet nie. Nou vooruit dan maar. En......... Ze had gelijk het waas echt heel erg lekker, maar pffff wat heet van smaak.

We werden samen gevoegd met nog een groep. Dus in totaal 11 mensen, leuk groepje.
Onze kok van vandaag, en vrouw, vindt zichzelf wel heel erg leuk, om alles wat ze zei moest ze lachen. Beetje irritant. Maar goed.
Op naar de locale trein. Ongeveer na 15 minuten kwamen we aan op het station van Pa Heao, geen idee wat dat ligt, maar wel fijn om de stad uit te zijn.
Achter de trein langs het spoor over steken is hier heel normaal.
Hup op de fiets naar de farm. 10 min fietsen en wee zijn in een hele andere wereld.

Uitleg gekregen over hoe als werkt en recept voor recept met elkaar maken. Pat Thai is een soort pasta met ei, verschillende kruiden en kip.
Heel makkelijk maar super lekker.

In het totaal 6 recepten p.p. gemaakt. Bommetje vol gegeten. In de lunch pauze nog ff door het dorpje gefietst, heerlijk om buiten de stad te zijn.
Gezellige gemeleerd, internationaal gezelschap op zo'n dag.

Rond een uurtje of 3 weer op de fiets en nog ff rennen voordat de trein aan komt rijden, kan hier allemaal, gewoon over alle rails lopen om bij het station te komen, niks nie omlopen over de weg.
En rond half 5 weet in het geusthouse.

Om 5 uur afgesproken met Jolanda, Steven, Diana, Lauren en Beth, om naar de zondag avond markt te gaan. Vol gegeten en moe naar de markt.
Jolanda en ik zijn samen verder gegaan, met 6 is nie echt handig. Beide hadden weer niet veel honger, maar wel zin in een toetje. Weer hebben vanalles lekkers zoet geprobeerd. Mmmm heerlijk spul hebben ze hier.

Rond 11 uur de oogjes dicht. Morgen is er een nieuwe school dag.

• 27 Februari 2014 - 12:51

Patricia:

Jeetje Nelly, wat heb jij het druk sinds je op reis bent! En wat een leuke maar vooral leerzame lessen. Blijf je dit tempo aanhouden, of komt er ook ontspanning?;)
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, ik ben heel benieuwd wat deze reis jou nog gaat brengen! En ja...die varkenshersenen klinken nou niet echt uitnodigend, maar hier stoppen ze dat gewoon stiekem in je kroketten, dus ach...;)
    Veel plezier! Liefs Patricia

• 27 Februari 2014 - 13:03

Sylvia:

Hoi Nel,

Ben je nog niet aangekomen van al dat eten?
    Alhoewel als ik het zo lees ben te wat energie betreft wel heel erg in de weer. hahahaa
    Ik sluit me bij de vorige reactie van Patricia aan, anders vragen we zo ongeveer hetzelfde.

Ik wens je ook veel plezier groetjes Sylvia.
    Ook van Mari.

• 27 Februari 2014 - 13:13

Nelly Van Grunsven:

Hè dames

ik heb genoeg vrije tijd om zo nu en dan eens wat uit te rusten. Enne te dik van het eten wordt je hier niet, lijkt veel, maar valt mee. Ik eet messtal masr 2 x per dag, door de warmte minder honger.

Xxx uit het warme Chiang Mai